خبرهای داغ:
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: خراسان جنوبی استعداد بالایی در حوزه درمان و بهداشت دارد و تلاش می‌شود تا عقب‌ ماندگی‌ هایی که در حوزه تجهیزات و امکانات دارد، برطرف شود.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۰۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در مراسم افتتاح 1714 تخت مراقبت‌های ویژه به صورت همزمان در سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: تخت‌های مراقبت ویژه ICU به تخت‌های نجات شهرت دارند که این موضوع نشان از اهمیت آن است.

وی افزود: تخت‌هایی که امروز در بیمارستان‌های کشور افتتاح شد، یک سوم مجموع تخت‌هایی که از ابتدای شکل‌گیری بخش ICU افتتاح شده، است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سبقه تاریخی خراسان جنوبی، گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های علمی فراوانی در رشته‌های پزشکی دارد و بزرگان بسیاری در حوزه درمان در این استان پرورش یافته‌اند.

هاشمی بیان داشت: برای تجهیز و امکانات بخش‌های درمانی و بهداشتی نیاز به حمایت‌های دولت هستیم که امیدواریم نظام بیمه و تأمین منابع مالی به نحوی باشد که مردم در درمان آسایش و آرامش داشته باشند چراکه این مهم یکی از آرمان‌های امام (ره) بود.

وی با اشاره به نقش خطیر پرستاران در امر سلامت، خاطرنشان کرد: مهمترین محور خدمت در بیمارستان‌ها پرستاران هستند و ما متأسفیم چراکه برای هر تخت ICU باید دو پرستار وجود داشته باشد اما در حال حاضر برای هر چند تخت یک پرستار خدمت می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: تخت‌های مراقبت ویژه، تجهیزات و فضای درمانی فراهم شده و امیدواریم نیروی انسانی نیز با همکاری سازمان مدیریت منابع انسانی تأمین شود.

هاشمی یادآور شد: به دلیل سختی شرایط کار پرستاران، بزرگترین اجر در تیم پزشکی به این قشر زحمت‌کش داده خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت تخت‌های مراقبت ویژه، گفت: در این نوع تخت‌ها امکانات ویژه‌ای به بیماران داده می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: برای هر تخت بالغ بر 5٠٠ میلیون تومان و در مجموع برای افتتاح 1714 تخت ویژه امروز ٧٠٠ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه یک بحران در مورد تخت‌های مراقبت ویژه ICU و CCU در کشور وجود دارد، افزود: از 2 هزار و 5٠٠ تخت ویژه مورد نیاز در کشور امروز یک هزار و ٧١4 تخت به بهره‌برداری می‌رسد و در سال آینده امید است این نیاز برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح یک هزار و 714 تخت ویژه در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: از این تعداد تخت که در 137 شهر کشور به بهره‌برداری رسید، 41 شهر بهره‌مند جزو شهرهای محروم کشور هستند.

هاشمی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو محروم‌ترین مناطق کشور از نظر خدمات است، اذعان داشت: تعداد چهره‌های برجسته علمی در این منطقه کم نیستند اما این منطقه به سبب موقعیت جغرافیایی در بخش خدمات مشکلاتی داشته است.

این مسئول ادامه داد: امسال بالغ بر ١٠٠ پزشک متخصص و فوق‌تخصص به خراسان جنوبی آمده‌اند و دسترسی‌ها در استان افزایش یافته هر چند هنوز در مقابل مردم شرمنده هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امید است طرح‌هایی که باید در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اجرا شود، یکی پس از دیگری در کشور بدون مشکل به اجرا درآید.

هاشمی تصریح کرد: امیدواریم در دوره پسابرجام قدم‌های بلندی در حوزه سلامت و با سرعت بیشتری و با حمایت مجلس برداریم.

وی سلامت را جزو اولویت‌های زندگی امروز بشر دانست و افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که بدون سرمایه‌گذاری در بخش سلامت می‌تواند به توسعه برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اذعان داشت: در حوزه سلامت آنچه سبب آسودگی بیماران می‌شود حمایت مالی از آنان است و این موضوع در طرح تحول نظام سلامت گنجانده شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها