نامه زنان نخبه سیستان و بلوچستان به معاون رئیس‌جمهوری
جمعی از زنان نخبه استان سیستان‌وبلوچستان با نگارش نامه‌ای خطاب به مولاوری معاون رئیس‌جمهوری، خواستار عذرخواهی وی بابت ادعای کذبش شدند.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۳۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

به گزارش  خبرگزاری بسیج، متن کامل این بیانیه که در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته است به شرح ذیل است؛

بسمه تعالی

انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ به شمار می آید که با شعار آزادی معنوی انسان در بند نظام سرمایه‌داری را به هویت اصیل خود بازگرداند. زنان از مهم‌ترین مخاطبان این پیام بودند چرا که در دوران پهلوی در مظلومیتی دوگانه قرار داشتند؛ از سویی گرفتار خشونت ناشی از بی‌سوادی و ناآگاهی از فرهنگ اصیل اسلامی بودند و از دیگر سو تحت سیاست‌های نظام سرمایه‌داری به بردگی کشیده شده بود، در چنین شرایطی زنان به عنوان مصادیق نامفهوم مستضعف، به ندای امام (ره) لبیک گفتند و برای نخستین بار آثار حضور اجتماعی زن مسلمان به منصه حضور در آمد.

انقلاب اسلامی بستری برای طرح نگاه متعالی اسلام به زن فراهم کرد، در نگاه اسلام در عین توجه به رشد فردی مهمترین نقش در تکامل اجتماع بر عهده زن قرار می‌گیرد، بر این اساس در اندیشه بزرگان انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه به زنان به عنوان یک نیروی عظیم اجتماعی نگریسته شد، خانواده نیز به عنوان سلول بنیادی اجتماع مورد توجه قرار گرفت زیرا خانواده بستر انتقال فرهنگ ناب اسلامی به نسل های آتی است.

گرچه دولت‌های مختلف مطابق با ارزش‌های انقلاب اسلامی برای ارتقاء جایگاه زن و استحکام خانواده اقدامات مثبتی انجام داده‌اند و در مسائل مربوط به حوزه زنان پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما در دولت فعلی نه تنها در قلمرو نقش زن در کانون خانواده توجه نمی‌شود بلکه خانواده را مانع خودشکوفایی زن دانسته و به جای اینکه مشاور امور بانوان ریاست جمهوری به فکر چاره جویی برای دستیابی به وضعیت مطلوب در حوزه زنان و خانواده باشد به بیان سخنان دور از واقعیت و بدون تحقیق در استان پرداخته و در مصاحبه خود اظهار نموده که ((روستایی در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده اند و...)) !!! و بازتاب چنین ادعای کذبی فرصت استان را تبدیل به تهدید می کند و باعث می‌شود تا چهره استان محروم تر و مظلومیت مردم بیشتر شود.

خطاب سخن به سرکار خانوم ملاوردی است که چرا سعی دارید چهره بدی از این استان منعکس کنید؟ در حالی که مردم این استان مرز دارانی غیور، با فرهنگ و با غیرت هستند، شما باید به خاطر توهین خود از مردم سیستان و بلوچستان عذرخواهی کنید و بهتر است به فکر پیگیری مشکلات مردم باشید، این سخنان جای تعجب دارد و این همان آب ریختن در آسیاب دشمن است !!!

فردی که باید به خدمت‌رسانی به زنان بپردازد با سخنان نسنجیده و دور از واقعیت به مردم یک استان مرزی کشور توهین می کند و باعث جریحه‌دار شدن روحیه مردم غیور و با صلابت استان شده و در استانی که دست مزدوران کثیف آمریکایی و اسرائیلی به خون مردم شیعه و سنی که در برقراری امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند آلوده است موج بدی را به راه انداخته است لذا ضمن درخواست از مسئولین قضایی جهت پیگیری جدی این موضوع، برای بار دوم تاکید می‌کنیم تا خانم مولاوردی از مردم این خطه شهید پرور عذرخواهی نماید و در جهت تحقق کرامت و بالندگی زنان متناسب با ظرفیت و استعداد های زنان در عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر پایه نظام نهادی، حقوقی و قانونی کار آمد، منسجم و هدایت گر در همه شئون و عرصه های حضور زن و خانواده به وظایف و مسئولیت هایش بپردازد.

جمعی از زنان نخبه استان سیستان و بلوچستان

ارسال نظرات