خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بر اساس نقشه مهندسی شده دین، کار برای شهدا باید به دور از رودربایستی و بر اساس باورهای عمیق قلبی انجام شود.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۴۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیر کل و جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین که به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال برای زندگی انسان‌ها نقشه مهندسی شده ای را ترسیم کرده و آن چه که باید ما انسان‌ها به آن عمل کنیم را با جزئیات تشریح کرده است.

 وی تصریح کرد: در نقشه مهندسی شده دین، تنها پذیرفتن دین برای انسان کافی نیست و باید به همه اعمال و دستورات ضروری که خدای متعال در قالب دین بر ما لازم و ضروری دانسته، عمل کنیم زیرا خدای متعال فرموده انسان‌ها همین که بگویند ایمان آورده‌ایم به حال خود رها نخواهند شد.

امام جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: بر اساس نقشه دینی خدای متعال برای مشخص شدن مرزهای اهل صدق با اهل دروغ، آزمایش‌های سختی را در نظر می‌گیرد و انسان را به حال خود رها نمی‌کند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه شریفه « اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنوا يُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ»، خاطرنشان کرد: طبق این آیه شریفه نقشه خدا برای انسان این است که انسان را همواره از تاریکی‌ها به سمت نور هدایت می‌کند اما نقشه دشمنان هدایت انسان از نور به سمت تاریکی‌ها است.

 وی با بیان این که طبق فرموده خدای متعال منافقان مانند چوب خشکی هستند که هیچ ریشه‌ای در زمین ندارند، ادامه داد: منافقان ریشه‌ای در فطرت انسانی ندارند و اهداف آن‌ها برخلاف نظام مهندسی شده دین که از سوی خدا تنظیم شده، قرار دارد.

 آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این که منافقان اولیاء مختلفی دارند، اذعان داشت: منافقان در راستای اهدافشان تلاش می‌کنند و آن‌ها نیز اهداف مهندسی شده‌ای دارند و اگر مسلمانان هم می‌خواهند که نقشه مهندسی شده دین بیش از پیش ترویج پیدا کند، باید تلاش و مبارزه کنند.

 امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر کسی برای سرنوشت مسلمانان و مظلومان عالم از هر دین و مذهبی، اهتمام نداشته و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، در جرگه انسانیت و اسلام قرار ندارد و نباید بین شهدای کشورمان با شهدای سایر کشورها تفاوت قائل شویم زیرا همه آن‌ها نزد خداوند برابر دیده می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر بر اساس نقشه دین عمل کنیم، شهید معنای بسیار ارزشمندی پیدا می‌کند و این نگاه سبب می‌شود که ما بر اساس رودربایستی‌ها از شهدا حرف نزنیم، بلکه بر اساس باورهای قلبی عمیق قلبی برای شهدا کار کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر بر اساس نقشه مهندسی شده دین عمل کنیم، مشاور ارشد رییس جمهور نمی‌گوید که ما نباید برای مبارزه با داعش هزینه کنیم؛ در حالی که شهدای زیادی را در مبارزه با داعش از دست داده‌ایم.

 آیت‌الله عابدینی یادآور شد: اگر برخی از مسئولان ما نقشه دین را می‌فهمیدند و بر اساس آن عمل می‌کردند، نمی‌گفتند که ما با اسرائیل سر جنگ نداریم و یا امریکا کدخداست و همه کسانی که به خوبی از نقشه دین آگاهی دارند، از این گفته‌ها ناراحت می‌شوند.

 

 

 

وی با تأکید بر این که نقشه دین با نگاه حزبی و جناحی مطابقت ندارد، افزود: جریانات سیاسی باید باورهای خودشان را با نقشه دین همراه کنند و نباید بر اساس منافع حزبی و جناحی عمل کنند، چرا که عمل به منافع حزبی به دور از نقشه دینی انسان را به انحراف می کشاند.

 امام جمعه قزوین جایگاه شهدا را بسیار رفیع دانست و گفت: این که به جایگاه والای شهدا غبطه بخوریم و سربلندی خودمان را محتاج پیروی از راه آن‌ها بدانیم، عملی بر اساس نقشه دین است چرا که شهدا زنده و زندگی بخش هستند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: مسئولان تلاش کنند تا خاطره شهدا را به صورت کامل از خانواده‌های آن‌ها جمع‌آوری کنند و اگر آثار و خاطره‌ای را از دست بدهیم ضرر خواهیم کرد.

 غلامرضا حقایق پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در ابتدای این دیدار گفت: یکی از برنامه‌ها و اهداف مهم تأسیس روز بنیاد شهید، گرامیداشت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تصریح کرد: در استان 3 هزار شهید و 6 هزار و 900 جانباز داریم و معتقدیم خدماتی که به ایثارگران، جانبازان و خانواده های شهدا ارائه می شود، بسیار ناچیز است.

این مسئول به تشریح برنامه های مهم بنیاد شهید پرداخت و افزود: حضور در شهرستان‌ها و بررسی و حل مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ملاقات عمومی با ایثارگران در استان و شهرستان‌ها، عیادت از بیماران ایثارگر و خانواده شهدا و حل مشکلات آن‌ها در این حوزه، برگزاری مسابقات خاطرات نماز، برگزاری 300 یادواره شهدا و ارائه آثار شهدا به صورت دیجیتالی و حفظ آثار شهدا در مرکز اسناد استان از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی بنیاد شهید است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها