معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

مرکز مبادلات پیمانکاران فرعی ایران تشکیل می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال 95 مرکز مبادلات پیمانکاران فرعی ایران برای ارتباط بین واحدهای کوچک با صنایع بزرگ تشکیل خواهد شد که هدف از این کار سفارش نیازهای واحدهای بزرگ به کوچک و تضمین خرید محصولات این نواحی است.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۵۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ علی یزدانی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اگر به دنبال وقوع اتفاق بزرگی در صنعت و اقتصاد کشور و محقق کردند فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی هستیم راهی جز تلاش، صمیمیت، صداقت و احترام به مردم و سرمایه‌گذاران نداریم و این امر باید سرلوحه کارمان باشد.

وی با اشاره به دو وظیفه اصلی سازمان صنایع کوچک وشرکت شهرک‌های صنعتی گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در 560 شهرک و 385 ناحیه صنعتی و حمایت از صنایع کوچک در همه ابعاد در جای جای کشور ازجمله این وظایف هستند.

این مسئول با بیان اینکه در ایران بیش از 97 هزار طرح صنعتی داریم که سرمایه‌گذاران آن‌ها جواز تاسیس گرفته‌اند خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار و 618 طرح در چهارمحال و بختیاری هستند که به نسبت مساحت و جمعیت رقم قابل قبولی است ولی با توجه به موقعیت، پتانسیل‌های انسانی و منابع طبیعی، این استان جایگاه والاتر و شایسته‌تری دارد.

یزدانی افزود: تعداد واحدهای فعال با پروانه بهره‌برداری در کل کشور بیش از 88 هزار واحد صنعتی است که از این مجموع یک هزار و 270 مورد در این استان قرار دارد و این رقم نیز قانع کننده است اما امکان رشد و توسعه بیش از این‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به 36 هزار و 500 واحد که در نواحی و شهرک‌های صنعتی در کل کشور مستقر شده‌اند تصریح کرد: 755 واحد از این تعداد مربوط به چهارمحال و بختیاری است که نشان از آمار بالای این استان در این زمینه دارد.

یزدانی ادامه داد: بیش از 92 درصد از واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده در کشور را صنایع کوچک تشکیل داده است که در تعامل با همه دستگاه‌ها در حوزه‌های چون تجاری، صنعتی، معدنی و... هستند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ادامه بیان داشت: مشکلاتی که در حوزه صنایع کوچک وجود دارد روی پنج محور استوار هستند که شامل دانش، تکنولوژی، اختلاف شرکا، عدم تولید محصولات با کیفیت و عدم ارائه محصولات در بازارهای رقابتی است اما بیش از 60 درصد مشکلات مربوط به نقدینگی این واحدها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: مدیر عامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی این استان دو موضوع را باید پیگیری کند ابتدا تلاش در جهت ارتقا زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی و دیگری راه‌اندازی و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌هایی که در این واحدها وجود دارد.

وی ضمن بیان این نکته که در وازت‌خانه صنعت، معدن و تجارت پنج صندوق حمایتی برای پشتیبانی واحدها صنعتی وجود دارد افزود: سه تا از این صندوق‌ها می‌توانند در تعامل با صنایع کوچک کارکرد داشته باشند.

یزدانی بیان داشت: تشکیل خوشه‌های صنعتی یکی از اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشوراست و در حال حاضر 380 خوشه در کشور شناسایی شده که دو خوشه گز و فرش در این استان هستند.

این مسئول گفت: در سال 95 مرکز مبادلات پیمانکاران فرعی ایران برای ارتباط بین واحدهای کوچک با صنایع بزرگ تشکیل خواهد شد که هدف از این کار سفارش نیازهای واحدهای بزرگ به کوچک و تضمین خرید محصولات این نواحی است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه در سال 95 افزایش قیمتی در قسمت واحدهای صنعتی نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: 765 زمین واگذار شده است که 165 مورد از آن‌ها تقاضا محور بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های یجاد شده باید از مسئالی چون تغییر کاربری، شهرک‌های صنفی و... استفاده کنیم گفت: امروز 50 روز از برجام موضوعی که 12 سال کشور با آن درگیر بود می‌گذرد و مشکلات این مدت را طی این دو ماه نمی‌توان حل کرد اما با تلاش، صمیمیت، فراهم کردن فضای امن سرمایه‌گذاری و... می‌توانیم به رشد پیش‌بینی شده در برنامه ششم توصه دست پیدا کنیم.

ارسال نظرات