در نوروز امسال نیروهای دانشگاه علوم پزشکی زنجان در 45 پایگاه فوریتی و 10 پایگاه سلامت به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۷۶
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در کارگروه تخصصی سلامت، ایمنی و امنیت غذایی استان زنجان ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره خیران حوزه سلامت و درمان استان زنجان گفت: در دانشگاه علوم پزشکی زنجان فرزندان این مرز و بوم در 58 رشته و مقطع مشغول به تحصیل هستند که پس از فراغت از تحصیل در جای جای این کشور به مردم خود خدمات لازم را ارائه کرده و زمینه آرامش آنان و خانواده‌هایشان را فراهم می‌کنند.

علیرضا بیگلری افزود: خوشبختانه با اجرای طرح سلامت در حوزه سلامت استان زنجان شاهد تحرکات فراوانی شدیم به طوری که در زمینه پیگیری و بهسازی فضاهای بهداشتی و درمانی از برنامه تهیه شده هم پیشی گرفتیم.

وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه سال 94 سال خوبی برای حوزه سلامت استان زنجان بود و ما با تلاش و مساعدتهای وزارتخانه و استانداری شاهد پیشرفتهای قابل قبولی بودیم که بسیار قابل ستایش است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت 2 سال تجهیزات پزشکی به ارزش حدود 300 میلیارد ریال وارد استان شده که در عمر دانشگاه علوم پزشکی زنجان بی‌نظیر بوده است.

بیگلری با اشاره به موفقیتهای پزشکان و جراحان استان زنجان افزود: در 6 ماهه دوم امسال موفق به عمل پیوند کلیه شدیم که در جای خود سبب رضایتمندی عمومی شد.

وی تولد نوزادان با روش لقاح مصنوعی یا IVF و پیوند دست قطع شده توسط متخصصان و جراحان استان زنجان را از دیگر موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: فردا یک هزار و 700 تخت مراقبت‌های ویژه در سطح کشور افتتاح می‌شود که 42 تخت از آن میزان مربوط به استان زنجان است.

وی افتتاح یک هزار و 700تخت مراقبتهای ویژه در مدت یک سال در سطح کشور را انقلابی بزرگ دانست و افزود: این مهم حاکی از عزم و تلاش جدی مسئولان کشور در ارتقا جایگاه سلامت و درمان بوده که مراسم افتتاح آن در زنجان 19 اسفند ماه ساعت 9:30 در سالن همایش‌های مرکز درمانی ولیعصر(عج) زنجان برگزار می‌شود.

بیگلری با اشاره به ثبت 8 کشته در نوروز سال 93 در زنجان گفت: 5 مورد از این کشته‌ها مربوط به پرتاب کودکان زیر 5 سال از خوردو بود که با درخواست دانشگاه علوم پزشکی از نیروی انتظامی در زمینه افزایش آگاهی‌های لازم با هدف کاهش میزان تلفات در تصادفات این رقم در نوروز سال 94 به یک مورد رسید.

ارسال نظرات