مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

نیاز سنجی اولین قدم در کارآفرینی و پیشرفت کار است

اولین قدم برای کارآفرینی نیازسنجی می‌باشد طبیعی است که افراد کارافرین برای دیگران اشتغال ایجاد کند.
کد خبر: ۸۶۴۸۶۸۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همایش آموزش کارآفرینی و ایجاد اشتغال در شهرستان مشگین‌شهربرگزار شد.

همایش آموزش کارآفرینی و ایجاد اشتغال که به همت دانشگاه آزاد اسلامی و با مشارکت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مشکین‌شهر و همچنین با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشکین شهر برگزار شد.

در این همایش حسین منوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری چنین همایشی به معنای واقعی به رسالت دانشگاهی خود دست یافت.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی تنها در بخش اشتغال، کسب و کار کاربرد ندارد خاطر نشان کرد: اولین قدم برای کارآفرینی نیازسنجی می‌باشد طبیعی است که افراد کارافرین برای دیگران اشتغال ایجاد کند لذا در این راستا باید با توجه به امکانات موجود منطقه فعالیت داشته باشد تا در گذر زمان این فعالیت به سمت تعطیلی کشیده نشود.

وی با اشاره کارخانه کبریت سازی مشگین‌شهر گفت: این کارخانه نمونه بارزی از کارآفرینی است چرا که در گذشته این کارخانه به علت نیاز بازار به صورت سه شیفت مشغول فعالیت بود اما امروز مشاهده می‌شود که به یک شیفت ان فعال است که مهمترین دلیل کاهش فعالیت این کارخانه عدم نیازسنجی درست بوده است.

منوری در بخشی دیگر از سخنان خود موانع کارآفرینی را تحت الشعاع سخنان خود قرار داد و افزود: عمده ترین عوامل و موانع کارآفرینی را می‌توان به عدم آشنایی کارآفرینان به خلاقیت، عدم وجود قوانین صریح و روشن برای اخذ مجوز فعالیت، نبود چرخه فعالیت، پدیده های چند شغلی و همچنین پیری جمعیت و جدایی مالکیت از مدیریت اشاره کرد.

وی با اشاره به برخی سوء تدبیرها خاطر نشان کرد: زمانی که روسیه مورد تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا قرار گرفت استان اردبیل به دلیل نزدیکی به جمهوری آذربایجان بهترین گزینه برای صادرات محصولات کشاورزی و ... بود اما بر اثر برخی سوء تدبیرها این فرصت و امتیاز از استان اردبیل گرفته شد.

در بخشی از این همایش، هوشیار عزیزی یکی از کارآفرینان موفق شهرستان مشکین‌شهر با اشاره به مشکلات کارآفرینان دلیل اصلی عدم پیشرفت را نبود تخصص کارآفرینان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: اینجانب به عنوان کسی که در این حوزه طی چندین سال فعالیت می‌کنم به جوانان شهرستان توصیه می‌کنم که با توجه به تخصصی که دارند به کارآفرینی روی آورند چرا که تنها در این صورت به موفقیت خواهند رسید.

ارسال نظرات