یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

مدیریت با نفت 25 دلاری مغلطه دولت است/ فرافکنی دولت در ادعاهای اقتصادی به مردم

حسن عباسی متقیان با بیان اینکه افزایش وابستگی درآمد کشور به نفت در این سه سال افزود: دولت در ابتدای مدیریت کشور نفت را با میانگین 100 دلاری را در اختیار گرفت و اینکه ادعای فعلی را بر کاهش درآمد نفتی در بودجه بیان می‎دارد ناشی از مغلطه دولت در مدیریت کشور است.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۳۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

حسن عباسی متقیان اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به ادعای مدیریت 25 دلاری دولت یازدهم اظهار داشت: دولت در شرایط کنونی نفت را با درآمد 75 دلاری مدیریت می‎کند و درآمد نفتی 25 دلاری در حداقل 4 ماه دیگر به کشور وارد می‎شود.

وی با بیان اینکه وابستگی درآمد نفتی در این سه سال افزایش یافته است افزود: دولت در ابتدای مدیریت کشور نفت را  با میانگین 100 دلاری را در اختیار گرفت و اینکه ادعای فعلی را بر کاهش درآمد نفتی در بودجه بیان می‎دارد ناشی از مغلطه دولت در مدیریت کشور است.

این دکترای اقتصاد خاطر نشان کرد: صادرات نفتی در دولت یازدهم رشد شوک دهنده در اقتصاد را داشته  این در حالی است که افتخاری بر عملکرد خود می‎داند افزایش خام فروشی در مغایرت با اقتصاد مقاومتی است.

وی با انتقاد از رقابت نفتی  دولت با سعودی اعلام داشت: دولت افزایش فروش نفت خام را در راستای رقابت با سعودی داشته است تا بتواند در میدان عرضه نفت خام از سعودی پیشی بگیرد و با عناوین حق اقتصادی مطرح می‎سازد.

 

ارسال نظرات