استاد برجسته دانشگاه گفت: اخوان المسلمین رابطه خود را با اسرائیل تقویت کرد ما گفتیم نماز در مسجد الاقصی اما آن‌ها گفتند نماز در دمشق. دمشق تنها پایتخت عربی بود که به فلسطین خیانت نکرد.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۸۰
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛  شب گذشته حسن رحیم‌پور ازغدی فعال سیاسی فرهنگی در نشستی تحت عنوان از «نهر تا بحر» در دانشگاه امام صادق با طرح این سوال که چه کسانی بودند که نبرد مسلمان با صهیونیست را تبدیل به نبرد مسلمان با مسلمان کردند؟ گفت: شهدای انتفاضه کرانه باختری مظلوم‌اند. این نسل شهدای انتفاضه جوان هستند،‌ چریک نیستند و مردمی معمولی هستند و در گمنامی به شهادت می‌رسند.

 


وی با اشاره به اینکه یک حرکت مردمی و انقلابی در کرانه باختری در حال رخ دادن است افزود: بشارت‌های بسیاری در پیش چشم ما است، رهبری گفته‌اند تا ۲۵ سال دیگر رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند از این جالب‌تر حرف کسینجر بود که گفت تا ده سال دیگر این رژیم باقی نخواهد ماند.

 


رحیم پورازغدی با تاکید براینکه قدس به لحاظ دینی متعلق به همه ادیان است افزود: تا وقتی مسلمین در قدس بودند یهودیان و مسیحیان دچار مشکلی نبودند. از وقتی که رژیم صهیونیستی آمد مشکلات نیز شروع شد.

 


استاد دانشگاه با اشاره به اینکه فلسطین متعلق به فلسطینیان است،خاطرنشان کرد: رهبران رژیم صهیونیستی، یهودیان متعهد نیستند. این صهیونیست مبنای اقتدار کفر در جهان اسلام است و شکست صهیونیست تغییر کل جغرافیای جهان است.

 


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با طرح این سوال که چرا زمانی که رژیم صهیونیستی در لب پرتگاه قرار گرفته بود دشمن اصلی برخی، حزب الله، شیعه و لبنان شد؟ اضافه کرد: جنگ جدید در کنار فلسطین شکل گرفته است. یاسر عرفات زمانی در ایران چهره انقلابی بود اما همین الان کسانی را داریم که می‌گویند ایران چوب فلسطین را می‌خورد و بسیاری از تحریم‌ها به خاطر فلسطین ایجاد شده است، اگر همین الان ایران بگوید بر سر فلسطین معامله می‌کنیم آمریکا و آل سعود دوستان ما می‌شوند.

 


وی ادامه داد: زمانی که مرسی رئیس جمهور مصر شد در ایران جشن گرفتیم اما به ناگاه دیدیم کمپ دیوید را تایید کرد و با شیعه و حزب الله دشمن شد، نتیجه آن را نیز دیدیم.

 


رحیم پورازغدی در مورد وحدت در جهان اسلام گفت: اگر همه با هم متحد شویم کل جهان اسلام ده ساله آزاد خواهد شد. اما دشمن زیرک‌تر از ما بوده و فلسطینی را به جان فلسطینی انداخت. اینکه مجاهدین شیعه و سنی با شعار الله اکبر به جان هم می‌افتند یعنی پیروزی دشمنان بر ما.

 


استاد دانشگاه در مورد رفتار اخوان المسلمین در مصر افزود: اخوان المسلمین رابطه خود را با اسرائیل تقویت کرد. ما گفتیم نماز در مسجد الاقصی اما آن‌ها گفتند نماز در دمشق. همه می‌دانند انقلاب اسلامی با دمشق هم فکر نیست اما دمشق تنها پایتخت عربی بود که به فلسطین خیانت نکرد.

 


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حمله به دمشق به جای حمله برای آزادی قدس استراتژی دشمن بوده است که با این کار توانستند نهضت بیداری اسلامی را مهار کنند؛ در حالی که حجاز شایسته‌تر است برای خلافت اسلامی تا دمشق. چیزی نمانده بود که آل سعود و اردن هم سقوط کنند. چه طور شد آمدند به فکر خلافت اسلامی در سوریه افتادند؟ این‌ها مشکوک است تشکیل تمدن اسلامی با جنگ مسلمان با مسلمان شروع نمی‌شود.

 


وی با اشاره به مسائل مصر پس از انقلاب در این کشور گفت: صحبت از اعدام مرسی در زندان است، اما مبارک آزاد می‌شود. ما هنوز یک رژیم عربی مسلمان نداریم و در هیچ کشور عربی حکومت اسلامی دمکراتیک نداریم.

 


رحیم پورازغدی با طرح این سوال که آیا می‌شود به آمریکا امید بست؟ افزود: آمریکا می‌داند اگر اسرائیل نباشد سلطه دو قرنی غرب تمام می‌شود. آمریکا یکی از ایالت‌های صهیونیست است، حاضر است خودش سقوط کند اما اسرائیل سقوط نکند. اعراب در آمریکا چند برابر صهیونیست‌ها هستند طوری که برخی می‌گویند ۱۳ میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کنند.

 


استاد دانشگاه افزود: بیش از ۶۰ درصد هر دو حزب آمریکا را یهودیان تشکیل می‌دهند و صهیونیست‌ها حرف اول را در سیاست خارجی آمریکا می‌زنند. احزاب چپ و راست فرانسه طرفدار اسرائیل هستند. امام فرموده‌اند مسئله فلسطین با مذاکره حل نمی‌شود و تنها راه حل آن‌ جهاد است.

 


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر لزوم مسلح شدن کرانه باختری گفت: اگر همه کمک کنند کمتر از یک ماه رژیم صهیونیستی سرنگون می‌شود اما این اتفاق نمی‌افتد چون رژیم‌های فاسد منطقه مثل اردن و آل سعود نمی‌گذارند. آمریکا می‌خواهد همین رژیم‌هایی که نه دمکراتیک هستند و نه مسلمان بر سر کار باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات