خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی و تبلیغی ستادبازسازی عتبات عالیات مستقر در کربلا از رونمایی ضریح جدید «حبیبِ بن مظاهر» در روز پنجشنبه ۲۰ اسفندماه خبرداد.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۸۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول فرهنگی و تبلیغی ستادبازسازی عتبات عالیات مستقر در کربلا از رونمایی ضریح جدید «حبیبِ بن مظاهر» در روز پنجشنبه 20 اسفندماه خبرداد.

حجت‌الاسلام منجزی با بیان این خبر گفت: پروژه ساخت و نصب ضریح جدید «حبیب بن مظاهر اسدی کندی» در جوار مرقد و بارگاه نورانی و مطهر حضرت ابا عدالله الحسین (علیه السلام) به اتمام رسیده و پنجشنبه هفته جاری(20 اسفندماه 94) با حضور تولیت عتبه حسینی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و جمعی از مقامات و مسؤولان محلی رونمایی می‌شود.

وی افزود: هزینه ساخت این ضریح از منابع نذورات و هدایای مردمی بوده که طراحی، نظارت و نصب آن توسط واحد فنی مهندسی استان البرز انجام شده است.

همچنین پیش از این مهندس عباس فخاری، مسؤول فنی و مهندسی مدیریت صنعتی و هنری ستاد بازسازی عتبات درباره جزئیات ساخت این ضریح به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج گفته بود: وزن طلا و نقره مصرف شده در این طرح به ترتیب پنج و یک هزار کیلوگرم است و تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان صرف ساخت این ضریح شده است.

گفتنی است «حبیب ابن مظاهر یا مظهر اسدی کندی فقعسبی» از یاران پیامبر اکرم(ص) بود و به گفته‌ی برخی مورخان، از تابعین بزرگ و از اصحاب خاص علی بن ابیطالب علیه السلام بود. او را می توان برترین اصحاب و افضل شهدای غیر بنی هاشم در کربلا دانست.

«حبیب در هنگام شهادت 75 سال داشت. شهادت او بر امام حسین علیه السلام بسیار سخت و ناگوار بود. امام بعد از شنیدن خبر شهادت او فرمودند:«انا لله و انا الیه راجعون» و سپس فرمودند: «او نفس من و پشتیبان یاران من بود»،

«قبیله بنی اسد هنگام دفن شهیدان کربلا حبیب را، که از بزرگان و مورد احترام آنان بود، در ده متری قبر امام حسین(ع) به طور مستقل و جداگانه به خاک سپردند. بعدها این مرقد در داخل روضه امام حسین(ع) و در رواق جنوبی قرار گرفت. در زیارت امام حسین(ع) در نیمه شعبان و غیره نام حبیب بن مظاهر آمده است.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها