حسن عباسی در اختتامیه سومین جشنواره افسران جنگ نرم؛

آمریکا تورم 400درصدی اش را به جهان صادر می کند/بانکداری اسلامی شبیه یک جوک است/۲۷ برابر استاندارد جهانی بانک داریم

حسن عباسی گفت: امروز هیچ کشوری روی زمین نیست که پول بدون پشتوانه چاپ نکند و در واقع خلق پول ، خلق ثروت نیست و خلق بدهی است و با چاپ پول در حال چاپ بدهی هستیم و امروز همه در حال چاپ پول بدون پشتوانه هستند .
کد خبر: ۸۶۴۸۷۸۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی،حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین، در اختتامیه سومین جشنواره افسران جنگ نرم، که در دانشگاه زنجان برگزار شد، گفت : قدرت دیگر امروز در قدرت سخت ، محدود نمی شود و سرمایه قدرت نرم هر کشوری امروز بیش تر از قدرت سخت مورد توجه قرار دارد .

حسن عباسی، با اشاره به اینکه، در قدرت نرم، قلب ها و ذهن ها تسخیر می شود، افزود: در این قدرت، ذهن ها را با شک و یقین و قلب ها را نیز با حب و بغض تسخیر می کنند و در واقع اگر انسان ها در یک لیست شک، تردید، حب و بغض های خود را دسته بندی کنند، ساحت قدرت نرم آن ها می شود و هر کسی این چهار مورد را در دیگران مورد هدایت و بررسی قرار دهد در حیطه جنگ نرم  و قدرت نرم قرار می گیرد.

رئیس اندیشکده یقین، با بیان اینکه ، یکی از کلیدی ترین ابعاد قدرت نرم ، ساختار ابعاد اقتصادی هست، تصریح کرد: از هشت سال بیش رکود اقتصادی در آمریکا آغاز شده است و عملا اگر ما سال آینده را در رکود اقتصادی باشیم، ده سال در رکود اقتصادی پیش رفته ایم.

وی، ادامه داد: در دانشگاه های ما بیشتر در حال القای این قضیه هستند که این مشکلات بعلت تحریم ها هست و درحالی که ما در جهان وارد نهمین سال این رکود شده ایم و امروزه بدهی اقتصاد جهان از مرز ۵۸ تریلیون دلار گذشته است .

تحلیلگر مسائل استراتژیک، با اشاره به اینکه ، تمدن غرب حدود دویست انقلاب تا بحال انجام داده است ، گفت : همه این انقلاب ها زمینه یک تمدن به نام غرب شده است و ما هم تنها با انقلاب۵۷ نمی توانیم به تمدن نوین برسیم  و ما ۱۹۹ تا انقلاب دیگر نیاز داریم تا بگوییم به تمدن نوین اسلامی رسیده ایم.

حسن عباسی، تصریح کرد: امروز هیچ کشوری روی زمین نیست که پول بدون پشتوانه چاپ نکند و در واقع خلق پول ، خلق ثروت نیست و خلق بدهی است و با چاپ پول در حال چاپ بدهی هستیم و امروز همه در حال چاپ پول بدون پشتوانه هستند .

رئیس اندیشکده یقین، افزود : هر یک ریالی که اسکناس چاپ شود باید این مقدار طلا در ذخایر بانک مرکزی بوده باشد و حال اگر ما به ازای نقدینگی طلا داشته باشیم ، در واقع ما باید میلیارد ها تن طلا داشته باشیم و درحالی که این طور نیست و  امروزه دولت آمریکا در جاپ اسکناس نقشی ندارند و تنها یک تعداد یهودی در حال انجام این کار هستند و در آمریکا کانتینر کانتینر دلار چاپ و وارد بازار می کنند و بدون اینکه پشتوانه مالی داشته باشند.

وی، ادامه داد : آمریکا تورمش چهارصد درصد است و آن را صادر می کند و در واقع وقتی کشوری مبنای پول خود را دلار بگذارد، چند درصد از تورم را جذب می کند و اگر صد کشور این تورم را جذب کنند ، تورم آمریکا تک رقمی می شود و آمریکا در حال چاپ پول بدون پشتوانه هست و بقیه هم درحال بازی هستند .

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه، ما اگر مردم را توجیه کنیم که اقتصاد جهان در حال فروپاشی است، افزود: فضایی در بین مسولین کشور است که می گویند که مشکلات اقتصادمان به علت تحریم می باشد و به نظر می رسد سال بعد در ۱۷ اسفند ماه با چنین وضعی شاهد خواهیم بود که وضع اقتصاد ما به شدت بدتر خواهد شد و قطعا با این وضع آشوب های خیابانی خواهیم داشت.

وی با بیان این نکته که، ما ۲۷ برابر استاندارد جهانی بانک داریم و زیباترین ساختمان ها نیز به عهده بانک ها است به بیانات صریح امام خمینی (ره) که می گوید "اگر چنانچه ربا در کشوری مثل ما خدای ناخواسته در بانکش، در تجارتش و در بین مردمش وجود داشته باشد ، نمی توانیم بگوییم که جمهوری ما، جمهوری اسلامی است” ، اشاره کرد و گفت: اگر سفره مردم آلوده شود، ناهنجاری های اجتماعی به وجود می آید .

این کارشناس به حکم حکومتی امام خمینی (ره) که می گوید ، پول نباید کار کند ، انسان باید کار کند ، حالا به من بگویید کدام موسسه مالی است که پولش کار نمی کند!سیستم اقتصادی ما در حال حاضر ما هیچ تفاوتی با سیستم سرمایه داری ندارد”، اشاره و تصریح کرد: ربا ، اعلام جنگ با خدا و رسول خدا است ، چون که با این کار کل جهان را خراب می کنیم و در واقع کسی که بگوید بانکداری اسلامی که شبیه یک جوک است، نه بانک را شناخته و نه اسلام را.

وی، با اشاره به اینکه ، شورای فقهی بورس تشریفاتی است و ثانیا در یک سال و نیم گذشته تشکیل نشده است، ادامه داد : بانک اساسش بر اساس ربا و بورس هم اساسش بر اساس قمار است .

 عباسی گفت : تز جدایی دین از اقتصاد بصورت زیرکانه در ایران ایجاد شده است و مسولان و دانشگاهیان با مطرح کردن تز جدایی دین از سیاست به دنبال منحرف کردن ذهن ما بوده اند .

وی با اشاره به این نکته که ، اقتصاد ما هیچ قسمتش دینی نیست و روح اسلام نیز در این اقتصاد وجود ندارد، افزود : ما بعد از ۳۷ سال پس از انقلاب پدید جدائی دین از اقتصاد را داریم و سیستم بانکی ما دچار بحران است و مسوولین نمی خواهند این را باور کنند و اقتصاد دنیا از هم پاشیده و همان لیبرالیسم که اقتصاد دنیا را پاشیده در حال پاشیدن اقتصاد ایران است و در کل قوا و نهادها و بخصوص در دانشگاه سکوت کرده اند تا اقتصاد لیبرالی نهادینه شود و در واقع ذهن ها را به سمت جدایی دین از سیاست برده اند و در حالی که جدایی دین از اقتصاد در حال رخ دادن است .
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار