مطالبات دانشجویان بسیجی دانشگاه یزد همزمان با سفر روحانی؛

فاصله ی زیاد تا دانشگاه همطراز جامعه اسلامی/تعلل مسئولین دانشگاهی در پیگیری بحث عفاف و حجاب/ تبدیل کردن دانشگاه به میتینگ سیاسی احزاب و وارد ساختن جو التهاب و تشنج به بدنه دانشجویی

شورا تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه یزد همزمان با سفر استانی رییس جمهور به استان یزد در طی نامه ای مهمترین مطالبات و دغدغه های خود را با رییس جمهور مطرح نمودند.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۸۷
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه یزد مهمترین مطالبات و دغدغه های خود را نسبت به مشکلات دانشگاه با رییس جمهور در میان گذاشتند.
متن این نامه بدین شرح می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
 
((همدلی و هم‌زبانیِ میان دولت و ملّت ،مطرح کردیم؛ همدل باشند، هم‌زبان باشند و همکاری کنند و در کنار هم به سوی رفع مشکلات حرکت کنند...
من، هم به مردم این توصیه را عرض میکنم که با دولت بایستی مهربانانه و با نگاه همراهی و همدلی سخن گفت، هم به مسئولان کشور – در سه قوّه – این را تأکید میکنم که آنها هم باید با منتقدین خود و با کسانی که از آنها انتقاد میکنند رفتار مناسبی داشته باشند، آنها را تحقیر نکنند، به آنها اهانت نکنند؛ تحقیر مخالفان از سوی مسئولان، خلاف تدبیر و خلاف حکمت است.)) امام خامنه ای 1/1/94
 
رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی، به شهر دارالعباده و دار العلم یزدخوش آمدید.
 این نامه مطالبات جوانانی است که دلشان برای پایداری این انقلاب و پیشرفت این آب و خاک می تپد؛ امید است که حرف های از دل برآمده ما بر دلتان نشیند و به آن ها جامه عمل بپوشانید.
امروز که ما با شما سخن میگوییم دانشگاه با رسالت های اصلی خودش بسیار فاصله دارد ونظارت های ضعیف برعرصه های علمی،فرهنگی وسیاسی شکاف بزرگی با دانشگاه همطراز جامعه اسلامی به وجود آورده است، این در حالی است به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه باید مانند چمران ها، احمدی روشن ها و امثالهم را تربیت کند.
اولویت اصلی کشور اسلامی ما، امروز مسأله اقتصاد است و ما پس از برجام با تمام وجود سخن گوهربار رهبر عزیزمان را درک کردیم که نگاه به بیرون غلط،عقیم و بی فایده است چرا که شما را از نگاه به داخل غافل می کند.15هزار کارخانه تعطیل درکشوری با 4800هزارنیروی جوان شاهد این مدعاست. ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده مسیر پیشرفت کشور است والبته جوانانی دانشگاهی ما امروز انتظار بیشتری در حوزه پیشرفت علمی کشور داشته اند،کما اینکه شاهد افت2درصدی تولید علم کشورهستیم؛ نباشد که نگاه به بیرون و وارد کردن تکنولوژی روز جهان ما را از پیشرفت داخل نگاه دارد و کار را به آنجا برساند که توقف تولید داخل همراه با واردات محض صورت پذیرد. برجام یکی از مسائل مهم نظام است که هنوز وزارت محترم خارجه درگیرآنست اما گویی برنامه های اقتصادی، فرهنگی وعلمی در گرو این رخداد است.که مردم هنوز منتظر تحولاتی از پس برجام هستند.
دغدغه ی آب رسانی در استان یزد دغدغه ای دیرینه دراین استان است وشعاری بوده که نمایندگان این استان در مجلس همواره به دنبال محقق کردن آن بوده اند که امید است در این دوره نیز مورد توجه مسئولین مربوطه قرارگیرد.
بخش دیگر این نامه گزارشی از رخداد های سطح دانشگاه یزد،که مورد توجه است :
  • علی رغم درخواست های دانشجویان در ارتباط با بحث عفاف و حجاب دانشگاه و نیز ابلاغ دستور در این امر از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیگیری این امر توسط مسئولین مربوطه با تعلل و عدم اقدام جدی و برنامه  مدون دردانشگاه یزد روبه روشد؛ که خواستار توجه بیش از پیش است.
  • برگزاری مراسمات و جشن هایی از قبیل همایش" دانشگاه پاک" ازطرف دولت که بازخورد لازم را متأسفانه در سطح دانشگاه نداشت وسؤال اینجاست که آیا تنها شادی می تواند جواب گوی بحرانی چون اعتیاد گردد، کما اینکه دیدگاه رهبری در ارتباط با کار فرهنگی در دانشگاه خلاف این است.
  •  واگذاری فعالیت های فرهنگی به انجمن های علمی و عدم توجه دوسویه به حوزه کاری این انجمن ها و از طرفی تشکل های فرهنگی دانشگاه ، که نمونه بارزآن جشنواره علمی حرکت است که متأسفانه بعد علمی درآن از توجه کمتری برخوردار است.
  • دربازه چندماهه قبل از انتخابات شاهد حضور شخصیت های سیاسی و تبدیل کردن دانشگاه به میتینگ سیاسی احزاب و وارد ساختن جوالتهاب و تشنج به بدنه دانشجو با حضور (آقای موسوی لاری) يكي از حاميان فتنه،  توسط تشکل منسوب به دولت (تشکل توسعه و اعتدال) بودیم که عملکردی خلاف نگاه و انتظار رهبری در جهت عدم سیاسی کردن دانشگاه است.
 
در پایان آرزوي سلامتي وتوفيقات روزافزون براي تمامي مسئولين خدمتگزار در خط ولايت ورهبري را از خداوند منان خواستاريم.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار