مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خبر داد

اعزام 1100دانشجو به راهیان نور جنوب / اعزام 6 گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: اردوهای راهیان نور دانشجویی در استان از 18 اسفند آغاز و تا 27 فروردین ادامه دارد و 1100 دانشجو در قالب 22 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۸۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ علی قاسمی صبح امروز در نشست خبری اردوهای جهادی و راهیان نور دانشجویی نوروز 95 با تسلیت ایام فاطمیه اظهارداشت: با توجه به شرایط امروز جامعه جوانان ما با تهدیدات بسیار گسترده فرهنگی رو برو هستند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه راهیان نور فرصتی مناسب برای مقابله با تهدیدات نرم دشمن است، گفت: این اردوی معنوی یک حرکت عظیم فرهنگی و مورد توجه مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه امروز دشمن متوجه این مسئله و عمق فرهنگ سازی راهیان نور شده است، افزود: دشمن با تبلیغات رسانه ای خود تلاش می کند تا قداست و ارزش فرهنگی راهیان نور را دچار خدشه کند.
قاسمی با تاکید براینکه نکته اصلی در اردوی راهیان نور ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت برای جوانان است، عنوان کرد: اردوهای راهیان نور دانشجویی همه ساله به همت بسیج دانشجویی دانشگاه ها، استان و مراکز آموزشی عالی و سپاه انصارالرضا(علیه السلام) و مسئولان دانشگاه های استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه راهیان نور دانشجویی طی چند مرحله در طول سال برگزار می شود، افزود: گسترده ترین مرحله آن راهیان نور جنوب کشور است که در اسفند ماه برگزار می شود.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه در سال جاری 4مرحله بوده است، گفت: از این تعداد سه مرحله در ابتدای سال جاری، تابستان و بهمن ماه اعزام شده اند.
وی با اشاره به اهداف راهیان نور عنوان کرد: آشنایی جوانان دانشجو با رشادتها و از خودگذشتگی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل جدید، محوری ترین هدف راهیان نور است.
قاسمی با اشاره به اینکه دانشجویان استان به طور میانگین هر کاروان 7روز در اردوی راهیان نور خواهند بود، گفت: این دانشجویان علاوه بر اینکه در طول مسیر از زیارتگاه های شهدای گمنام، امامزادگان و شهرهای یزد، شیراز، قم، مشهد واصفهان بازدید و زیارت خواهند داشت.
وی با بیان اینکه این زائرین شهدا از یادمانهای فکه، هویزه، طلائیه، دوکوهه، شلمچه، اروند رود، دهلاویه، فتح المبین دیدن خوهند کرد، گفت: استفاده از برنامه های فرهنگی و رزمی داخل اردوگاه، سخنرانی راویان و روحانیون کاروان، برگزاری برنامه های فرهنگی و مسابقات مختلف از دیگر برنامه های این اردوهای معنوی می باشد.
قاسمی گفت: قرارگاه استانی راهیان نور شهید علم الهدی با ریاست دانشگاه بیرجند همزمان با جلسه پشتیبانی ستاد راهیان نور دانشجویی با حضور نمایندگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تشکیل شده است.
وی بیان کرد: اردوهای راهیان نور دانشجویی در استان از 18 اسفند سال جاری آغاز و تا 27 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، افزود: 1100نفر دانشجوی بسیجی در قالب 22 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهندشد.
وی ادامه داد: از این تعداد 800 نفر دانشجوی خواهر و 300 نفر دیگر آن دانشجوی بسیجی می باشند.
قاسمی با اشاره به اینکه در این جلسه بر برگزاری اردوهای راهیان نور بر قوت، و قدرت تمام برای هر چه بهتر برگزاری آن تاکید شد، افزود: 90نفر در اردوی راهیان نور غرب کشور در تابستان سال جاری اعزام شدند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار