به‌راستی هدف از افتتاح بخش ویژه بیمارستان میناب که الآن حدود ۷ سال از شروع به کار آن می‌گذرد و صرف اینکه تنها ۲تخت به مجموعه اضافه‌شده است چیست؟ یا این‌همه سروصدا و بوق و کرنا و ویدئو کنفرانس به جهت همان ۲تخت است.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۹۸
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و به طور همزمان با حضور رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان خود، 1714 تخت آی سی یو بزرگسالان، کودکان و نوزادان به طور همزمان در200 بیمارستان در 137 شهرستان کشور افتتاح شد .
مراسم افتتاح همزمان تخت‌های مراقبت‌های ویژه در شهرستان‌ها با حضور دکتر هاشمی  در بیرجند آغاز شد و از طریق ویدئو کنفرانس در مشهد، اقلید، کاشان، زنجان، بروجن، چابهار، بیمارستان فیروز گر تهران، اراک ، زاهدان، شاهرود، سنندج و سایر استان‌ها در حال برگزاری شد.
یکی از بخش‌های افتتاح شده توسط وزیر بهداشت در شهرستان میناب افتتاح شد که این بخش بیش از 7 سال است که مشغول به ارائه خدمات به بیماران است و تنها 2 تخت در این برنامه به آن اضافه شده است.

مرتضی حکمتی، رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری شهرستان میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با انتقاد از برخی مشکلات در حوزه درمان در یادداشتی به وزیر بهداشت نوشت:

 

با سلام

بنده از دورترین، محروم‌ترین و جنوبی‌ترین هیئت‌مدیره نظام پرستاری کشور با شما وزیر محترم سخنی دارم

از میناب… از شهری که وفای به عهد مردمش، نسل‌اندرنسل به خاندان محمد و آل محمد شهره خاص و عام است. شهری که سید آل پیغمبر نزدشان حرمت و برکت دارد.

مردمی که برعکس تمام مردم ایران‌زمین، تشنه گرمای آفتاب جنوب هستند.

چرا؟

چون تنها درآمدشان، درخت خرمایی است که اگر امسال خرماپزان، آسمان، گرمایش را از سر صاحبانش دریغ کند شرمنده خانواده‌هایشان خواهند شد.

مردمی که صورتشان نه به‌واسطه گرما، بلکه به سبب محرومیت روزبه‌روز سیاه و سیاه‌تر می‌شود.

من از منطقه جنوب با جنابعالی سخن می‌گویم. از سیریک و جاسک و بشاگرد… از سرزمین مردمانی که هنوز که هنوز است قسم مقدسشان، برکت نان سفره‌هایی ست که برایش، برخلاف خیلی از ما، عرق جبین می‌ریزند.

وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

من از منطقه محرومی با شما سخن می‌گویم که مردم این سرزمین برخلاف نام بلند و عریض و طویل وزارت شما، هم با بهداشت،هم درمان و علی‌الخصوص آموزش خاطره‌ای مشترک ندارند و اگر هم دارند خاطره‌ای خوب نخواهد بود.

عالیجناب!

فردا قرار است به‌صورت ویدیو کنفرانس و ندیده و نشناخته تعداد زیادی از بخش‌های ویژه بیمارستان‌های کشور و از جمله بیمارستان میناب را افتتاح نمایید. اما یک سؤال که مدام این چند روز مانده به‌روز افتتاح مجازی، ذهنم را درگیر نموده این است که آیا واقعاً این مراکز ازنظر ساختاری، تجهیزات، نیروی انسانی هم افتتاح خواهند شد؟

 

یا اینکه در روز افتتاح در جلوی دوربین‌های مقابل شما تعدادی از تجهیزات عاریه‌ای(تخت فلان بخش و میز و صندلی فلان واحد و مانیتور فلان بخش و….)، یا نیروهایی که از بخش‌های دیگر جهت دلخوشی شما چند ساعت به‌صورت قرضی در جلوی دوربین با لباس‌های آنکارد شده و اتوکشیده صف‌کشیده‌اند را گرد هم آورده‌اند تا مراسم باشکوه شما به زیباترین شکل ممکن افتتاح گردد؟

عالیجناب!

در بیمارستان‌های منطقه من، ۸ماه می‌شود پرداختی صورت نگرفته است. اگر خاطرتان باشد با وعده به‌روز شدن مطالبات، طرح بزرگ تحول نظام سلامت را شروع کردید و در این راه پر پیچ و خم و پر فراز و نشیب، الحق والانصاف همکاران پرستار و بهیار و کمک بهیار و آزمایشگاه و رادیولوژی و ماما و اتاق عمل و بیهوشی و… حتی خدمات و نگهبان هم کم نگذاشتند.

اما آیا به‌راستی وعده شما هم عملی شد؟

با این حجم کار (که متأثر از طرح تحول نظام سلامت جنابعالی ست) نیرویی بر تعداد نیروهای بیمارستان‌ها اضافه نشده که هیچ، براثر سو مدیریت مدیران و مسئولان اجرایی، هرروز با انتقال نیروها و علی‌الخصوص نیروهای بومی ضربات مهلک بر بدنه ضعیف و بیمار بیمارستان‌ها وارد می‌شود.

جناب دکتر!

همکاران بنده همگی خسته‌اند. خسته از کار زیاد. خسته از نوبت‌های فشرده. خسته از لغو تمام مرخصی‌های عید هرساله که از۲۰اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. ولی بااین‌وجود یک‌لحظه از خدمت به مردم محروم منطقه دریغ ننموده‌اند.

بر اساس طرح تحول نظام سلامت – پرداخت هزینه هتلینگ-چند تخت بر تخت‌های بیمارستانی اضافه، یا حتی تعویض شده است؟ درآمدهای اختصاصی جهت هتلینگ در کجای بیمارستان‌ها در واقع هزینه می‌شود؟؟

جناب وزیر!

فردا شما بخش ویژه در بیمارستان میناب را به زعم خود و از کیلومترها دور افتتاح می‌نمایید، اما آیا به فکر تأمین نیروهایش هم بوده‌اید؟ یا باید همکار خسته من از فلان بخش، بخش ویژه شمارا هم بچرخاند که خدای‌ناکرده در میزان کارانه پزشکان متخصص کسری به وجود نیاید.

آیا به فکر تجهیزات لازم بخش ویژه هم بوده‌اید؟ یا بازهم مردم محروم منطقه من، و شهر من، باید قربانی این کمبودها شوند که آمار بالای فوتی‌ها در بخش ویژه بیمارستان میناب به دلیل همین کمبودها، گواه صادق گفته‌های من است.

و در آخر یک سؤال ویژه جناب وزیر!

به‌راستی هدف از افتتاح بخش ویژه بیمارستان میناب که الآن حدود ۷ سال از شروع به کار آن می‌گذرد و صرف اینکه تنها ۲تخت به مجموعه اضافه‌شده است چیست؟ یعنی این‌همه سروصدا و بوق و کرنا و ویدئو کنفرانس به جهت همان ۲تخت است یا که ان شاا… در خبرها اعلام خواهند کرد بخش ویژه بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان میناب در استان هرمزگان با دستان مبارک وزیر محترم بهداشت و درمان افتتاح گردید؟!

 

مرتضی حکمتی

رئیس هیئت‌مدیره نظام پرستاری شهرستان میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد

ارسال نظرات