"بسیج برای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی جانفشانی می‌کند"

مراسم استقبال از خانواده معظم شهید تازه شناسایی شده در اراک برگزار می‌شود/دیدار خانواده شهید قاسمی پس از 32 سال انتظار با فرزند شهید خود

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: استقبال از خانواده بسیجی شهید "علیرضا قاسمی" شهید تازه تشخیص هویت شده خمین روز شنبه 22 اسفندماه ساعت 8 صبح در کوه نورالشهداء اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۸۷۹۹
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸

سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شهید علیرضا قاسمی از شهدای عملیات خیبر بودند که به عنوان بسیجی در سال 1362 عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند.

وی افزود: این شهید والامقام در سال چهارم دبیرستان بود که با حضور در عملیات خیبر و مقابله با دشمن بعثی در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در این عملیات به عنوان شهید جاویدالاثر شناخته شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: این شهید در کوه سرخه اراک به عنوان شهید گمنام در اولین روز از آبان ماه سال 87 به خاک سپرده شد و در نهایت هویت پیکر مطهر این شهید 7 سال پس از تدفین از طریق DNA شناسایی شد.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به عملیات خیبر و حضور این بسیجی شهید گفت: عملیات خیبر یکی از عملیات‌های بزرگ آبی_خاکی بود که کمر دشمن و مماشین جنگی دشمن را با شکست مواجه ساخت و رزمندگان اسلام با تمام توان خود در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادند و مناطقی را به تصرف خود درآوردند.

وی افزود: جزایر مجنون شمالی و جنوبی و طلائیه از مناطق عملیاتی بودند که به دست رزمندگان اسلام تصرف شد، به روایت یکی از شهیدان هر کسی در طلائیه ماند در کربلای امام حسین(ع) نیز می‌ماند و مقاومت می‌کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بیش از یک‌میلیون موشک بر سر رزمندگان اسلام در مدت سه روز عملیات از سوی دشمن بعثی ریخته شد که عده‌ای از رزمندگان به درجه شهادت نائل آمدند و شهید قاسمی نیز جزو نیروهای بسیجی بوده که در این عملیات به شهادت رسیده است.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده ادامه داد: برای حفظ شان این شهید والامقام و خانواده شهید مراسمی را روز شنبه راس ساعت 8 صبح در کوه نورالشهداء را خواهیم داشت، در این روز شاهد تجمع نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و تمام رهروان شهدا در میدان کوهنورد کوه نورالشهداء خواهیم بود.

وی افزود: جمعیت حاضر در مراسم تا مزار شهید مسیر را پیاده سپری خواهند کرد و از خانواده شهید قاسمی نیز استقبال صورت خواهد گرفت و قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سخنرانی از جمله برنامه‌هایی است که با حضور مسئولین و مردم بر مزار شهید خواهیم داشت تا بتوانیم شان و شوکت این شهید والامقام و همه شهدایی را که مرهون آنان هستیم را حفظ کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به حضور نیروهای بسیج در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گفت: بسیجیان مرغان آغشته به عشقی هستند که جایشان در این دنیا نیست، از همان قبل از شروع انقلاب اسلامی عده‌ای که جان خود را بر طبق اخلاص گذاشتند و برای پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی کردند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به مقابله نیروهای اسلام با هجمه‌های دشمن گفت: با وجود هجمه‌های سنگین دشمن و نیز منافقین بسیجیان مقابله کردند و بسیاری از نیروهای بسیجی جان خود را در راه دفاع نثار کردند.

وی افزود: بسیجیان ارتش 20 میلیونی هستند که به عنوان راهوار اساسی بسیج مطرح هستند که وارد عرصه‌های مختلف شده و برای حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی جانفشانی کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی یکی از اصول بسیج است، با توجه به هر مقطع بنا به نیاز نظام اسلامی در همان عرصه نیروهای بسیجی ورود پیدا کنند از جمله عرصه علمی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی فعالیت کند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده ادامه داد: از افتخارات بسیج دفاع همه جانبه است، ساخت ادوات و تجهیزات نظامی بخش از فعالیت‌های نیروهای بسیج و سپاه است که توانسته لرزه بر اندام دشمن بیاندازد.

بسیج شجره طیبه‌ای است که نهال آن به دست حضرت امام خمینی(ره) غرس شد و پس از گذشت 37 سال از عمر انقلاب اسلامی و به عنوان یک درخت تنومند در مقابل هجمه دشمن ایستاده و تا پای جان مقاومت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات