آیین گرامیداشت پنجمین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان منابع طبیعی، بسیج سازندگی و همیاران طبیعت به میزبانی حسینیه شهدا سپاه ناحیه دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۴۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، فرماندار این شهرستان در این آیین که به همت سپاه ناحیه دامغان و اداره منابع طبیعی این شهرستان با حضور امام جمعه، اعضای شورای اسلامی و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان دامغان و معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: منابع طبیعی ثروتی گرانبها و متعلق به همه جامعه است.

علی اصغر مجد با تأکید بر اینکه منابع طبیعی به تنهایی قادر به حراست و حفاظت از این ثروت عظیم نیست و همه دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم باید این نهاد را یاری کنند، افزود: سال‌ها کم‌توجهی به منابع طبیعی خسارت‌ها و زیان‌های جبران ناپذیری را در کشورمان موجب شده که پدیده گرد و غبار که بسیاری از استان‌های کشور با آن روبرو هستند از جمله نتایج این بی‌توجهی‌ها است.



وی فرسایش خاک به عنوان گنجینه‌ای تجدید ناپذیر، مشکلات حوزه آب و افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی و سد‌ها را نشانگر این مهم دانست که تدبیر و برنامه‌ریزی جامع‌تری در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری باید صورت پذیرد و از ظرفیت‌های مردمی جهت حمایت و پشتیبانی از این سرمایه‌های ارزشمند استفاده شود.



محمد خوشقدم، جانشین فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه اردوهای جهادی در سطح شهرستان دامغان و در عرصه های مختلف و به ویژه کشاورزی و منابع طبیعی نقش مهم و به سزایی داشتند، گفت: در تابستان امسال سه هزار بوته گیاه آتریپیلکس توسط ۲۵۶ نفر از جوانان بسیجی در ۱۰ هکتار از اراضی ملی دامغان کاشته شد.

وی حفظ منابع طبیعی و گنجینه‌های خدادادی را وظیفه‌ای همگانی و نیازمند عزمی ملی دانست و اضافه کرد: بی‌تردید ترویج سنت حسنه درختکاری به‌عنوان یکی از شاخصه های توجه به منابع طبیعی در سیره اهل بیت(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و ما نیز باید بدان اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها