همایش متمركز 400 نفر از زائران عتبات عالیات چهارمحال وبختیاری در سالن غدیر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۸۸۸۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همایش متمركز زائرین عتبات عالیات استان چهارمحال وبختیاری در سالن غدیر اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با حضور 400 نفر از زائران عتبات عالیات برگزار شد.

هدف از این همایش بالا بردن سطح اطلاعات زائران از شرایط و مقررات سفر آشنایی با اماكن متبركه و تاریخی عراق و همچنین بالا بردن سطح شناخت و معرفت زائران از این سفر عنوان گردید كه توسط بعثه مقام معظم رهبری و اداره آموزش حج و زیارت استان برگزار شد.

این همایش با قرائت آیاتی چند از كلام الله مجید آغاز و در ادامه خدام حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) كه از قم مهمان این همایش بودند با اجرای برنامه ای به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) زائران را به فیض رساندند.

در ادامه حجت الاسلام اسماعیلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان ضمن خیر مقدم به مدعوین در راستای فضائل معنوی و اخلاقی سفرهای عتبات عالیات مطالبی را برای حاضران بیان داشت.

وی از زائران خواست؛ قدر این فرصت را بدانند و با آمادگی كامل راهی این سفر معنوی شوند .

حجت الاسلام اسماعیلی، حفظ عفاف و حجاب را از اصلی ترین اركان این سفر معنوی دانست و بر رعایت آن تاكید كرد و استفاده از فرصتها برای دعا و عبادت را بهترین ثمره این سفر دانست.

در ادامه آقای علی بابایی به عنوان یكی از مدیران با تجربه استان درباره موارد اجرایی ،اسكان، تغذیه و بهداشتی مواردی را مطرح كرد و از زائرین خواست در این سفر با مدیر و روحانی كاروان همراهی و همكاری كنند.

در پایان آقای محمدی مسئول ثبت نام و اعزام سازمان حج درباره موارد امنیتی ،نظارت و بازرسی نكاتی را بیان كرد.

گفتنی است؛ در ایام نوروز 95 تعداد 223 نفر در قالب 6 كاروان هوایی و 932 نفر در قالب 24 كاروان زمینی از استان چهارمحال وبختیاری به عتبات عالیات عراق اعزام خواهند شد.

ارسال نظرات