معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار زنجان:

باید مکان و روش مناسبی برای مدیریت و دفن پسماندهای شهری پیش بینی شود

در مدیریت شهری با توجه به مسائل زیست محیطی، باید مکان و روش مناسبی برای مدیریت و دفن پسماندهای شهری پیش بینی شود و اطلاع رسانی لازم جهت تنویر افکار عمومی از سوی رسانه ها انجام پذیرد.
کد خبر: ۸۶۴۸۹۷۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار زنجان در آخرین جلسه کارگروه سلامت در سالجاری به جمع بندی مصوبات جلسات این کارگروه پرداخت و گفت: جلسات این کارگروه در سالجاری بصورت متناوب در دستگاههای اجرایی عضو ستاد برگزار خواهد شد تا برخی از مصوبات از نزدیک مورد رسیدگی قرار گیرند.

شهبازی افزود: ارتقاء شاخص های سلامت در کشور و بویژه در استان زنجان را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید می باشد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شورای سلامت در سه شهرستان زنجان، ابهر و خرمدره که جمعیت بالای 50 هزار نفر دارند می تواند در تامین سلامت مردم موثر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار زنجان موضوع دفع پسماندها در استان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در مدیریت شهری با توجه به مسائل زیست محیطی، باید مکان و روش مناسبی برای مدیریت و دفن پسماندهای شهری پیش بینی شود و اطلاع رسانی لازم جهت تنویر افکار عمومی از سوی رسانه ها انجام پذیرد.

وی با اشاره به آغاز تعطیلات نوروزی و سفرهای این ایام تصریح نمود: در ایام تعطیلات نوروزی که با حجم بالایی از مسافران در استان زنجان مواجه می‌شویم ضروری است دستگاه‌های متولی مباحث مربوط به بهداشت و سلامت و درمان به ویژه در غذاخوری‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی را به گونه‌ای مدیریت کنند که سبب ایجاد رضایتمندی عمومی شوند.

همچنین در ادامه این جلسه رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گزارشی از آمادگی نیروهای تامین سلامت و بهداشت در ایام نوروز ارائه نمود و گفت: نوروز امسال، خدمات پزشکی و بهداشتی در قالب 45 پایگاه ثابت و سیار و 10 پایگاه سلامت به مسافران و شهروندان ارائه خواهد شد.

علیرضا بیگلری افزود: در سال گذشته برای نخستین ‌بار در ایام تعطیلات نوروز، طب اورژانس در بیمارستان آیت اله موسوی شروع به کار کرد و با توجه به نقش چشم‌گیری که در کاهش تلفات داشت، تعطیلات نوروز امسال نیز در بیمارستان ولی‌عصر (عج) حضور بیست و چهار ساعته پزشکان متخصص را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان که در 58 رشته مقطع به آموزش های نیروهای متخصص می پردازد، در سال گذشته با تغییر قطب بندی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، بعنوان دبیرخانه منطقه 6 کشوری معرفی شد.

ارسال نظرات