خبرهای داغ:
فرماندار درمیان گفت: همه دستگاه های فرهنگی باید در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم تلاش کنند.
کد خبر: ۸۶۴۸۹۸۳
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

محمد بشیری‌زاده در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی از منظر مقام معظم رهبری افزود: تاکیدات ایشان در رابطه با اهمیت خواندن بیانگر این مطلب است که ریشه ی پیشرفت و توسعه در هر جامعه با مطالعه مفید و کسب دانش و آگاهی موثر محقق می شود.

وی با اشاره به قانون واریز نیم درصد از محل درآمدهای سال قبل شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود : در این راستا چهار شهرداری شهرستان مبلغ 157 میلیون ریال را در اختیار کتابخانه‌ها قرار دادند.

وی افزود : سنت اهدای کتاب به کتابخانه ها و استفاده مجدد از کتابهایی که در خانه ها نگهداری می شود می تواند تحول خوبی در مسیر مطالعه ایجاد کند.

بشیری زاده تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان را 6 باب عنوان کرد و افزود: 4 باب از این کتابخانه‌ها در نقاط شهری و 2 باب نیز در روستاها قرار دارند که در مجموع 8 نفر در این کتابخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی از عضویت 3 هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان خبر داد و بیان کرد: تعداد 36 هزار و 391 جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان موجود است و از ابتدای سال نیز 36 هزار نفر به کتابخانه‌های شهرستان مراجعه کرده‌اند.

وی یادآور شد: حمایت از کتاب و کتابخوانی مهمترین عامل کاهش بزه و جرم وعامل اساسی در جلوگیری از تهاجم فرهنگی است که لازم است هرچه بیشتر جدی گرفته شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان با اشاره به فعالیت‌های مختلف کتابخانه‌ها در جذب کودکان و نوجوانان بیان کرد: برگزاری کلاس‌ها و مسابقات مختلف همراه با اهدای جایزه، برگزاری نشست‌های معرفی کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب دست ساز و عضویت رایگان خردسالان سبب تشویق قشر نوجوان به کتابخوانی خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها