مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت خطیر بنیاد شهید/برگزاری هزار یادواره شهدا در سالجاری

سلیمانی از چاپ 50 عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت در استان خبر داد و گفت: هزار یادواره شهید از ابتدای سال‌جاری تا کنون در استان برگزار شده است.
کد خبر: ۸۶۴۸۹۸۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد سلیمانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار داشت: روز 22 اسفندماه مصادف با سالروز فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تاسیس نهاد مقدس بنیاد شهید است؛ اگرچه همه روزها و ایام به نام و یاد شهداست اما این روز در تقویم رسمی کشور بنام روز شهید نامگذاری شده است.

وی گفت: در مکتب حیات‌بخش اسلام و ادبیات اسلامی واژه شهید و شهادت از مقدس‌ترین واژه‌ها است و شهید کسی است که در راه خدا و برای رضای پروردگار هرآنچه داشت در طبق اخلاص نهاد.

وی به بیان فضایل و کمالات شهید بر اساس آیات و احادیث اشاره کرد و گفت: شهادت بالاترین مقام است و شهید کسی است که ره صدساله را یک شبه میپیاید ، شهیدان زندگان جاویدند و دارای مقام شفاعت هستند و جزو اولین افرادی است که وارد بهشت میشود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت خطیر بنیاد شهید است

وی در ادامه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ رسالت خطیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به صورت اخص برعهده دارد و در معنای عام این رسالتی برعهده همه مسئولین؛ دستگاه های فرهنگی و عموم مردم می باشد.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری شهدا مظهر قدرت ایران هستند و امروزه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهداست و نمونه این امر در هشت سال دفاع مقدس شهدا رزمندگان و مردم ایران اسلامی به دنیا ثابت کردند که علی رغم تحمیل جنگی نابرابر به برکت خون شهدا پیروز میدان ایران اسلامی شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در ادامه سخنان خود به بخشی از اقدامات انجام گرفته از سوی این نهاد در حوزه شهید و شهادت اشاره و اظهار کرد: از مجموع 220 هزار شهید، و 550 هزار جانباز سرافراز و 42 هزار ازاده سرافراز کشور 5 هزار و 400 شهید و متعلق به استان کردستان است.

سلیمانی افزود: از بین آمارشهدای استان یک‌هزار شهید پیشمرگ مسلمان کرد، یک‌هزار و 200 سرباز شهید، 26 سردار و فرمانده و 52 روحانی جزو شهدای استان کردستان می باشند.

برگزاری هزار یادواره شهدا در سالجاری در استان

وی اظهار داشت: نامگذاری اماکن به نام شهدا، برگزاری کنگره و یادواره شهدا، برگزاری هزار یادواره شهید با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی سپاه و آموزش و پرورش، جمع آوری آثار بازانده از شهدا در قالب چاپ کتاب، ثبت و ضبط خاطرات بازماندگان شهدا، چاپ 50 عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت در استان از دیگر اقدامات بنیاد شهید استان می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اقتدار امروز ایران در عرصه‌های جهانی به ویژه پیروزی در مذاکرات هسته‌ای را نتیجه ایثار و از خودگذشتگی شهدا و جامعه ایثارگران دانست و گفت: شهدا با خون پاکشان عزت، سربلندی و اقتدار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به چاپ 50 عنوان کتاب در حوزه شهید و شهادت در استان؛ گفت: استان کردستان به فرموده مقام معظم رهبری سرزمین مجاهدت های و فداکاری های بزرگ است و کار در حوزه شهید و شهادت انجام شده است و اما کم است و در این زمینه از صاحبنظران، هنرمندان و فعالین عرصه شهادت دعوت به عمل می آید حضور پرکار تری داشته باشند.

سلیمانی گفت: در قالب طرح سپاس از ابتدای سال‌جاری تا کنون از 8 هزار خانواده شهید و ایثارگر در کردستان بازدید شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در پایان اظهار داشت: 5 هزار و 243 مزار شهید در کردستان وجود دارد، که 4 هزار و 700 مزار در قالب مزارهای اصلی ساماندهی شده است و 543 مزار روستایی باقی مانده است.

ارسال نظرات