مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:
حفظ و حراست از منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی است تا افراد در مقابل این ثروت عظیم احساس مسئولیت داشته باشند
کد خبر: ۸۶۴۸۹۸۷
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در مراسم زنگ سبز در دبیرستان اندیشمندان زنجان گفت: در ماده 45 و 50 قانون اساسی به منابع طبیعی و محیط زیست اشاره شده که در آن منابع طبیعی شامل، آب، خاک، نفت، معدن، رودخانه ها، دریاها و مراتع است.

بهمن اسکندری افزود: در صورت استفاده بهینه منابع طبیعی تجدید پذیر است و احتمال وقوع سیل در مکان هایی بیشتر است که پوشش گیاهی از بین رفته باشد.

وی اظهارکرد: درزمان حاضر یک میلیون و 200 هزار مرتع و جنگل در استان زنجان وجود دارد که این مقدار معادل 56 درصد از مساحت استان محسوب می شود.

اسکندری نگهداری منابع طبیعی را نیازمند فرهنگ سازی عنوان کرد و ادامه داد: باید این مساله در بین گروه های هدف از جمله بهره برداران ساکن در روستاها و آینده سازان جامعه بیشتر انجام شود.

وی یادآورشد: روحانیون در روستاها با تبیین اهمیت منابع طبیعی در بین مردم فرهنگ سازی را انجام می دهند تا بهره برداران به اهمیت موضوع واقف باشند و آینده سازان جامعه نیز می توانند به عنوان همیار طبیعت مصادیق حفظ طبیعت در جامعه را پیاده کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در هفته منابع طبیعی امسال کاشت نهال در بین مردم و مسئولان از استقبال قابل توجهی مواجه شده است، گفت: هر هکتار درختی که می کاریم برای حدود دو و نیم نفر اکسیژن تولید می کند و ثمرات اکسیژن این جاندار به کل جهان می رسد.

اسکندری به گرم شدن زمین در نتیجه تولید گاز دی اکسید کربن اشاره کرد و افزود: بارندگی ها کاهش یافته و تغییر اقلیم در میزان بارش ها نیز وجود دارد.

ارسال نظرات