تجارت، اشتغال و رونق تولید تنها بخشی از اثرات ایجاد منطقه آزاد است و به دنبال آغاز به کار و ورود سرمایه گذاران، فواید جانبی بسیاری برای مردم استان به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۴۸۹۹۰
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، مجید خدابخش در شورای اداری اصلاندوز با بیان این مطلب اظهار کرد:معافیت از قانون کار و مالیات ها و گمرک و هم چنین مصونیت از بروکراسی اداری در احداث کارخانه و اجرای طرح از مزایای منطقه آزاد تجاری است.

 

وی افزود:با توجه به این مزیت ها در کنار عدم نیاز به ویزا برای تردد در مناطق آزاد،سرمایه گذاران خارجی می توانند به راحتی و با آسودگی بیش تر نسبت به آغاز فعالیت های اقتصادی و تولیدی اقدام کنند.

 

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه هدف ما توسعه همه جانبه استان است افزود: تجارت، اشتغال و رونق تولید تنها بخشی از اثرات ایجاد منطقه آزاد است و به دنبال آغاز به کار و ورود سرمایه گذاران، فواید جانبی بسیاری برای مردم استان به همراه خواهد داشت.

 

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به پروژه تبدیل 83 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین به زمین‌های آبی بیان کرد: برای این پروژه عظیم در منطقه مغان یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است که با واگذاری حدود 300 میلیارد تومان از این اعتبارات به جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای شاهد اجرای این پروژه در منطقه هستیم که تحولی اساسی را در کشاورزی منطقه ایجاد می‌کند.

 

خدابخش همچنین راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی در شهرستان پارس‌آباد را از مزیتهای منطقه آزاد دانست و گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان پارس‌آباد راه‌اندازی این دانشگاه و جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه زمینه توسعه روابط علمی و فرهنگی را در این شهرستان فراهم می‌کند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان پارس‌آباد و بخش اصلاندوز در حوزه کشاورزی گفت: برای توسعه هر چه بیشتر و بهره‌مندی بالا از این محصولات و ظرفیت‌ها ضروری است تا صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان پارس‌آباد ایجاد شده و توسعه یابد تا بتوانیم شاهد بهره‌وری بالای این محصولات باشیم.

 

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود جامعه عشایری را مظهر و نماد سلحشوری،شجاعت و صمیمت دانست و گفت:روابط اجتماعی مطلوب در بین جامعه عشایری به وضوح دیده می شود و به عنوان مرزبانان و مرزداران کشور در باورهای دینی و اعتقادی هم دقیق عمل می کنند.

 

خدابخش از پیگیری تبدیل بخش اصلاندوز به شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:شهرستان شدن این بخش فرایندی است که نیاز به بررسی و کارشناسی دارد و یکی از اولویت های ماست.

 

وی افزود:در استان چندین بخش خواهان شهرستان شدن هستند که اصلاندوز یکی از این بخش هاست که امیدواریم با پیگیری که در تهران خواهیم کرد مطالبات بحق مردم تحقق یابد.

 

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در پایان با اشاره به مشکلات و پروژه های در حال اجرای بخش اصلاندوز گفت:مسئولان استان و شهرستان برای حل مشکلات و رفع موانع پروژه ها گامهای موثری بردارند تا سال آینده شاهد افتتاح این پروژه ها باشیم.

 

پیش از سخنرانی استاندار اردبیل سید عباس مینایی بخشدار اصلاندوز ضمن خیرمقدم گویی به مدعوین جلسه گزارشی از عملکرد و فعالیتهای درحال اجرا در بخش اصلاندوز اشاره کرد و گفت:بخش اصلاندوز با بیش از 30 هزار جمعیت پتانسیلها و ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار بوده و جزو مستعد ترین بخشهای استان اردبیل است.

 

وی افزود:با عنایات دولت تدبیر و امید از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 میلیارد تومان برای پروژه گازرسانی به 53 روستا اعتبار اختصاص یافته که از این تعداد حدود 22 روستا از نعمت گاز برخوردار شدند و بقیه روستاها نیز تابستان سال آینده افتتاح می شود.

 

بخشدار اصلاندوز همچنین از اجرای پروژه خط انتقال آب به 43 روستا و 19 قشلاق بطول 25 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی خبر داد و گفت:با اتمام این پروژه 12 هزار نفر از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

 

پروژه درمان بستر اصلاندوز،راههای ارتباطی قشلاقات،طرح هادی در روستاها،اراضی پایاب سدخدآفرین،احیای کارگاههای پایاب خدآفرین،تلاش برای احیای کارخانه پنبه پاک کنی اصلاندوز و همچنین بازگشایی مسیر در سطح شهر از برنامه ها و پروژه هایی هستند که بخشدار اصلاندوز به آنها اشاره کرد.

 

حجت الاسلام عظیم اسدزاده امام جمعه اصلاندوز نیز در سخنانی با اشاره به مشکلات و مسایل موجود در سطح بخش گفت:در بحث بهداشت و درمان متاسفانه کمبود دکتر متخصص و امکانات بهداشتی و درمانی مشکلاتی را برای مردم و بیماران بوجود آورده است.

 

وی مشکلات آب شرب و کشاورزی روستاها،هدررفت رودخانه دره رود،واگذاری پایاب سدخدآفرین،هجوم سگهای ولگرد در سطح شهر اصلاندوز،اشتغالزایی جوانان،الحاق روستای عیوضلو به شهر اصلاندوز،آسفالت مسیر سایت آهوی مغان در قشلاق علملو و ارتقای بخش اصلاندوز به شهرستان از موضوعاتی بود که امام جمعه اصلاندوز به آنها اشاره کرد.

 

سعید قادری شهردار اصلاندوز هم به گزارشی از عملکرد و مشکلات موجود در سطح شهر اشاره کرد و از استاندار و معاون عمرانی استاندار اردبیل خواست به این شهر عنایت ویژه داشته باشند.

 
ارسال نظرات