این تفاهم نامه همکاری با هدف فرهنگ سازی و توسعه کمی آموزشی های ترافیکی بمنظور افزایش ایمنی سفرهای جاده ای به امضا رسید.
کد خبر: ۸۶۴۹۰۱۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در آستانه سال نو و آغاز موج اول مسافرت های نوروزی هموطنان، این تفاهم نامه با هدف فرهنگ سازی و توسعه کمی آموزشی های ترافیکی بمنظور افزایش ایمنی سفرهای جاده ای به امضا رسید .

گفتنی است، مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان دراین جلسه بر لزوم فرهنگ سازی به عنوان راهکاری مناسب و موثردرکاهش تخلفات و تلفات رانندگی، به نقش برجسته رسانه ملی تاکیدکرد و گفت: موقعیت استراتژیک و پر ترددبودن راههای مواصلاتی زنجان، همجوار بودن با هفت استان و مراکز جمعیتی بزرگ شمال، شمالغرب و مرکز کشورایجاب می کند در خدمات رسانی جاده ای ازامکانات سخت افزاری و نرم افزاری به روز و پیشرفته ای در این حوزه استفاده شود.

صفری افزود: صدا وسیمای مرکز زنجان درطول ایام سال طبق وظیفه ذاتی خود درخصوص فرهنگ سازی و تعامل با دیگر دستگاههای مرتبط همیشه پیش قدم بوده است.

وی تصریح کرد: رسانه استانی در حوزه آموزشهای مختلف اجتماعی علیرغم کاستی ها و محدودیت منابع، از هیچ کوششی فروگذار نبوده و در حوزه ترافیک که حفظ جان انسانها مطرح است این تلاش رسانه ای مضاعف بوده است.

همچنین، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان هم برنامه ریزی برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای را از اولویت های این اداره کل عنوان کرد و گفت: اقداماتی که برای ايمني و ارتقاي راهها و کاهش تلفات جاده ای انجام می شود بدون آموزش های صداوسیما میسر نمیشودو رسانه ملی اقدامات شایان تقدیری در این حوزه انجام داده است.

دست نشان زمان طرح نورزوی امسال را از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه اعلام کرد و افزود: در این راستا سه پایانه مسافربری با ظرفیت 177 دستگاه اتوبوس آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

وی با اعلام اینکه چهار دوربین ثبت تخلف د ر محور زنجان – تبریز فعال است خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا پایان سالجاری تعداد این دوربین ها را به 20دستگاه افزایش دهیم .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان زنجان با بیان اینکه 54 دوربین تردد شمار دراستان نصب شده است افزود: 31دستگاه دوربین نظارتی هم درمحورهای مواصلاتی استان فروردین سال 95 به بهره برداری خواهد رسید .

در ادامه، مدیرکل مرکز باحضور در مرکز کنترل ترافیک جاده ای و مانیتورینگ فرستنده مایکروویو از این بخشها بازدید کرد.

ارسال نظرات