معاون هماهنگ كننده سپاه سلمان خبر داد:

افزودن 5/1 هكتار فضاي سبز به مراتع استان

معاون هماهنگ كننده سپاه سلمان خبر داد: یک ونیم هكتار فضاي سبز به مراتع استان افزوده می شود
کد خبر: ۸۶۴۹۰۴۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاري بسيج معاون هماهنگ كننده سپاه سلمان در همايش كشوري روز درختكاري كه نوزدهم اسفند ماه سال جاري در محل سپاه سلمان با حضور امام جمعه موقت زاهدان ، روئساي ادارات ، روحانيون شيعه و سني ، معتمدان و ريش سفيدان و خانواده هاي شهدا و جمعي از پاسداران برگزار شد گفت: تاكنون چهل هكتار از زمين هاي استان به فضاي سبز اختصاص داده شده است كه در اين ميان 13702درخت به صورت مثمر و 6475 درخت به صورت غير مثمر و 5904 گياه نيز به صورت بوته هاي زميني غرس شده است.

عوضعلي فقيري افزود : آبياري تمامي اين مراتع با هماهنگي منابع طبيعي به وسيله آبياري تحت فشار صورت گرفته است وي ادامه داد: درختكاري و گسترش فضاي سبز يكي از مهمترين برنامه هايي است كه در اسلام نيز به كرات به آن اشاره شده است. وي خاطر نشان كرد: همايش كشوري روز درختكاري به صورت همزمان در سه استان كرمانشاه ، گيلان و سيستان و بلوچستان با اهداف پدافند غير عامل ، شادابي و نشاط ، مديريت انرژي و اقتصاد مقاومتي در بحث احياي منابع طبيعي و توسعه فضاي سبز برگزار شد.

فقيري افزود: در همايش امسال روز درختكاري 8000نهال مثمر به نام 8000شهيد گلگون كفن استان با هدف نمايش وحدت شيعه و سني در استان كاشته مي شود كه از اين تعداد ، 250 نهال مختص شهر زاهدان است.

امام جمعه موقت زاهدان در اين همايش گفت: بدون شك با توجه بهآيات و روايات و احاديث در بين مسلمانان ،كاشت درخت و حفظ و نگهداري از آن يكي از مهمترين اعمالي است كه انسان مي تواندبه وسيله آن تا ابد به خيرات وخوبي ها دست مي يابد.

حجت الاسلام والمسلمين راهداري افزود: در برخي آيات نيز درخت به فرزند انسان تشبيه شده است پس همانگونه كه انسان در تربيت و نگهداري از فرزند خود كوشاست بايد در حفظ و صيانت از فضاي سبز و درخت نيز كوشاباشد.

وي ادامه داد: مهمترين عامل در برخورداري از فضاي سبز ،تدبرومديريت تواناست كه خوشبختانه همين مديريت و تدبر درست در دانشگاه استان  سبب شده تا اين مركز آموزشي به بالاترين رتبه در فضاي سبز در بين ساير دانشگاه هاي كشور به خود اختصاص دهد.

مولوي قادربخش نيز دربخشي تز سخنان خود در  اين همايش با اشاره به وحدت شيعه و سني در استان گفت: ترقي و پيشرفت هر منطقه در سايه امنيت و امنيت در سايه وحدت شكل مي گيرد. وي افزود : وحدت زماني به وجود مي آيد كه انسان هاي يك جامعه اگر چه داراي مذاهب و اديان مختلفي باشند اما به مقدسات يكديگر احترام بگذارند و تنها در اين صورت است كه انها مي توانند بزرگترين قدرتهاي متجاوز را به راحتي نابود كنند.

وي ادامه داد: اختلاف مذاهب سبب زيبايي اسلام خواهد شد و اين دين را به دريايي بي كران و زيبا تبديل مي كند كه هر كس با هر برداشت فكري و سليقه اي مي تواند از اين دريا برداشت داشته باشد. وي خاطر نشان كرد: فرهنگ درختكاري بايد به فرهنگ عمومي در جامعه تبديل شود و همه مردم حفاظت از فضاي سبز و مراتع را وظيفه اصلي خود بدانند.

ارسال نظرات