خبرهای داغ:
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هشت سال دفاع مقدس هویتی تازه به ما داد و یاد داد که چگونه در برابر شیطان بزرگ بایستیم و راه سعادت را به ما نشان داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۰۸۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج به خرمشهر، سردار حسین سلامی در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره سرزمین نور با بیان اینکه امام خمینی(ره) سیاست های دنیای استکبار را با شکست مواجه کردند، گفت: دفاع مقدس جلوه ای از عاشوراست و راهیان نور جلوه ای از دفاع مقدس و اگر دفاع مقدس نبود ما در تاریخ محو و دوباره به استعمار وابسته می شدیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس هویتی تازه به ما داد و یاد داد که چگونه در برابر شیطان بزرگ بایستیم و راه سعادت را به ما نشان داد.

وی ادامه داد: کشور ما همه دستاوردها و پیشرفت و اقتدار خود را مدیون حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

سلامی با اشاره به رشادت های نیروهای مقاومت در برابر گروه های تکفیری در منطقه، اظهار داشت: راه شهادت همچنان باز است و در سرزمین های اسلامی همچون عراق، سوریه، بحرین، لیبی، مصر، فلسطین و لبنان پرچم جهاد همچنان سرافراز است و تا جهاد هست نصرت مسلمانان جاری است و این جهادها الگوگیری از حماسه آفرینی شهدای دفاع مقدس ایران است.

وی با بیان این مطلب که هشت سال دفاع مقدس هویتی تازه به ما داد تاکید کرد: دفاع مقدس به ما یاد داد که چگونه در برابر شیطان بزرگ بایستیم و در حقیقت راه سعادت را به ما نشان داد؛ کشور ما همه دستاوردها و پیشرفت و اقتدار خود را مدیون حماسه آفرینی ها در دوران دفاع مقدس دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: راه شهادت همچنان باز است و در سرزمین های اسلامی همچون عراق، سوریه، بحرین، لیبی، مصر، فلسطین و لبنان پرچم جهاد همچنان سرافراز است و تا جهاد هست نصرت مسلمانان جاری است و این جهادها الگوگیری از حماسه افرینی شهدای دفاع مقدس ایران است.

سردار سلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره نقش موثر سردار علی فضلی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت: سردار فضلی آیینه ای از دوران شکوهمند دفاع مقدس است،او تجلی بخش روح معنابخش یک انسان مومن است و بعد از دوران دفاع مقدس هم در حال انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راه عزیزانی همچون سرداریعقوب سلیمانی و مسوولان راهیان نور کمکشان میکنند و راهیان نور دانش‌آموزی نمونه بارزی از انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: تمام هویت و اعتبار ما، امنیت و آزادی، پیشرفت و رفاه و اقتدار کشورمان مدیون شهادت مردان و زنانی است که در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند.

جانشین فرماندهی کل سپاه در ادامه سخنان خود افزود: مناطق عملیاتی دفاع مقدس دروازه های بهشت به خداشت،اینجا محل هنرنمایی شهیدان ماست،شهدا مظهر اقتدار ایران هستند و این سرزمین، سرزمین فضیلت هاست؛سرزمینی که محل دلدادگی انسانها و تکرار عاشوراها و سرزمین لبیک به ندای امام خمینی(ره) است.

سردار سلامی تاکید کرد:مناطق عملیاتی دفاع مقدس سرزمین هجرت مردان خدایی است، سرزمین جهاد و شهادت،محل هدایت انسان از ظلمات به نور است.

وی ادامه داد: ما با هشت سال دفاع مقدس بود که زنده ماندیم و اعتبار و قدرت دفاعی و بازدارندگی و امنیت خود را مدیون شهدانی هستیم که در مقابل دشمن ایستادگی کردند و با اهدای خون خود نگذاشتند که ذره ای از این خاک مقدس به دست دشمن بیفتد.

جانشین فرماندهی کل سپاه خاطر نشان کرد: دفاع مقدس جلوه ای از عاشورا و  راهیان نور جلوه ای از دفاع مقدس است.

وی افزود: دفاع مقدس فقط یک واقعه تاریخی نیست بلکه رخدادی است که متعلق به همه زمانهاست و همه دستاوردهای ما برگرفته از آ دوران شکوهند است.

سردار سلامی با بیان اینکه ایستادگی مردم در مقابل تحریم های اقتصادی شیطان بزرگ تکرار دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس ادبیات مقاومت را غنی کرد برای ما تصویری نوین از یک شخصیت جهانی ساخت.

جانشین فرماندهی کل سپاه افزود:دفاع مقدس فرهنگ و ارزشهای جامعه ما را تولید کرد و این مسیر همچنان ادامه دارد و هرگز متوقف نمی شود.

وی ادامه داد: راهیان نور گشایش راهی است برای جاودانه کردن دفاع مقدس و ما نیازمند نسلی مجاهد هستیم که با قدرت و تدبیر و با روح شهادت طلبی در مقابل تجاورگری دشمن بایستند و آرمان های رهبر را جامه عمل بپوشانند.




ارسال نظرات
پر بیننده ها