خبرهای داغ:
نویسنده و شاعر حوزه دفاع مقدس گفت: سیره عملی و اعتقادی شهید والا مقام محمدرضا شاحیدر را باید شناخت و به جامعه بیش از گذشته معرفی کرد.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۶۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،یادواره شهدای دانش آموز شهرستان دزفول در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و خانواده دفاع مقدس برگزار شد.

محمد رضا سنگری در این آیین، اظهار داشت: ذکر یاد شهدا یک ذکر متبرک و ارزشمند است چرا که خدواند شجاعت و ایستادگی و پایمردی را در این سروقامتان هست سال دفاع مقدس معنا کرده است.

وی افزود: حفظ یاد و خاطر شهدا یک وظیفه مهم فردی و اجتماعی است و اگر در این مسیر بی‌توجهی شود اثرات منفی ان در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

نویسنده و شاعر حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: سیره عملی و اعتقادی شهید والا مقام محمدرضا شاحیدر را باید شناخت و به جامعه بیش از گذشته معرفی کرد.

وی گفت: سی سال از پرواز شهید والا مقام محمدرضا شاه حیدر می‌گذرد شهیدی که در 17 سالگی به لشکر عاشوار پیوست و زنده بودن یاد این شهید بیانگر حیات ابدی منش و تفکر او در منظر مردم مقاوم دزفول است.

در دوران دفاع مقدس بیش از 78 دانش آمور دزفول به مقام والای شهادت نائل آمده‌اند.

شهید والا مقام محمد رضا شاه حیدر در تاریخ 18/9/47 دیده به جهان گشود و در جرایان عملیات والفجر هشت و در منطقه فاو پس از بمباران ماشین حامل رزمندگان در تاریخ 15/12/64 به مقام شهادت نائل آمده است.

وی در زمان شهادت تنها هفده سال داشته و در مقطع تحصیلی متوسطه به یاد گیری مباحث آموزشی مشغول به تحصیل بوده و در عملیات والفجر هشت به عنوان غواص و آرپی چی زن شرکت داشته است.

پیکر پاک و مطهر شهید والا مقام محمد رضا شاه حیدر در بهشت علی دزفول به خاک آرام گرفته است.

در سال 1392 و پس از تصویب شورای شهر و نظارت فرمانداری ویژه دزفول نام یکی از خیابان‌های بلوار پیام دزفول در بخش مرکزی به یاد و نام شهید غواص محمد رضا شاه دحیدر نام گذاری شد.

شهید والا مقام محمد رضا شاه حیدر در بخشی از وصیت نامه خود می‌گوید: هرگز از یاد خدا غافل نشوید و همواره ذکر خدا را به یاد داشته باشید و ذره‌ای از مسیر الهی خود را دور نکنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها