خبرهای داغ:
با مشارکت بسیج سازندگی؛

سرانه فضای سبز تبریز به 17متر مربع افزایش یافته است

خبرگزاری بسیج: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در آیین گرامیداشت هفته درختکاری سپاه عاشورا، گفت: سرانه فضای سبز تبریز تنها هشت مترمکعب بود که با مشارکت بسیج سازندگی و شهرداری تبریز به 17متر مربع افزایش یافته، درحالی که میزان استاندارد جهانی 20 تا 25 متر مربع است.
کد خبر: ۸۶۴۹۱۸۹
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، نامدار با اشاره بر این که شأن رهبری ایجاب می کند فقط در مسائل مهم و جدی ورود کند، عنوان کرد: تاکید مکرر رهبر فرزانه انقلاب بر حفظ محیط زیست و امری چون درختکاری نشان دهنده این است که حفظ محیط زیست مساله درجه یک کشور است و باید در راستای احقاق آن همت نشان بدهیم.

وی با بیان اینکه استاندارد سرانه فضای سبز در شهرهای بزرگ 20 تا 25 متر مربع است، افزود: در برخی کشورهای اروپایی شاهد سرانه ای به میزان 50 تا 60 متر مربع هستیم ولی در شهر تبریز سرانه فضای سبز بالغ بر هشت متر مربع است در حالی که سرانه فضای سبز یک شهر کویری مثل اصفهان و شیراز به ترتیب 24 و 21 متر مربع می باشد.

وی اضافه کرد: البته در سال گذشته با مشارکت بسیج سازندگی، شهرداری و اداره کل منابع طبیعی استان، در مناطق حاشیه ای شهر فضای سبز ایجاد شده است که با محاسبه آن ها سرانه تبریز به 17,2 متر مربع افزایش می یابد.

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استانتاکید کرد: وقوع فاجعه دریاچه ارومیه آسیب های زیست محیطی بسیاری را به استان ما وارد می کند که تنها راه مقابله با این آسیب ها توسعه فضای سبز آذربایجان شرقیاست.

وی توضیح داد: در حال حاضر در استان ما شرایط و زمینه های لازم جهت توسعه فضای سبز فراهم است، به طوری که هم زمین های لازم را در اختیار داریم و هم گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه موجود است.

آیین گرامیداشت هفته درختكاري با حضور رئيس سازمان بسيج سازندگي و فرماندهان نواحی سپاه عاشورا و مسئولان استاني در محوطه شركت جوان سير ايثار برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها