خبرهای داغ:
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مردم با شرکت در انتخابات به وظیفه خود عمل کردند گفت: خبرگان باید انقلابی فکر و عمل کند و مجلس هم باید قدر مردم را بدانند و ضمن همراهی با دولت استقلال خود را در انجام وظایف حفظ کنند.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۴۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌ الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری‌ امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به اینکه انسان‌های متقی در امور خود از سوی خداوند راهنمایی می‌شوند، گفت: خداوند به انسان‌های متقی مسیر و صراط مستقیم الهی را در این دنیای پر فراز و فرود نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت در جامعه در بخش‌های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی در امنیت اجتماعی بسیار مهم است و امنیت اجتماعی زمانی محقق می‌شود که جلوی آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه فقر و احساس محرومیت از جمله عوامل تهدید کننده امنیت اجتماعی است، تاکید کرد: پیشوایان دینی ما به وضوح اعلام کرده‌اند که فقر زمینه‌ساز کفر است و زمینه‌های بی‌ایمانی و کفر از فقر نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مبارزه با فقر وظیفه همه مسئولان در جامعه دینی است بیان کرد: اگر به واجبات مالی خود عمل شده و از مال خود در راه کمک به فقرا استفاده شود ریشه فقر در جامعه از بین خواهد رفت و در این شرایط جامعه ما یک مدینه فاضله خواهد شد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه بیکاری نیز از مشکلاتی است که امنیت اجتماعی را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: بیکاری ریشه بسیاری از مشکلات نظیر اعتیاد، طلاق، سرقت و... است؛ طبق فرمایش امام علی(ع) تداوم بیکاری در جامعه مفسده‌آور است و جامعه را به فساد و تباهی می‌کشد.

وی با بیان اینکه بی‌بند و باری و بی‌حجابی به گسترش ناامنی و فساد در جامعه کمک می‌کند، ادامه داد: وقتی قید و بند دینی از جامعه گرفته شد در کنار آن ده‌ها مسئله و مفسده دیگر به وجود می‌آید؛ امیدواریم که در سایه احکام نورانی اسلام و انقلاب اسلامی ما به دستورات پیشوایان دینی عمل کرده و جامعه به سمت مبارزه با آسیب‌های اجتماعی حرکت کند که خیر و صلاح در این است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفند روز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام راحل و روز شهدا اظهار کرد: امام در سال 1358 بر اساس فرمان 10 ماده‌ای مسئولیت‌های مهمی را برای بنیاد شهید تعیین کردند که از جمله این مسئولیت‌ها زنده نگه داشتن یاد شهدا و حفظ آثار آنها و صیانت از خانواده‌های معظم شهدا را در دستور کار بنیاد شهید قرار دادند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که بنیاد شهید به نیازهای فرهنگی و اقتصادی خانواده شهدا توجه بیشتر داشته باشد؛ اگر امروز امنیت و آرامش داریم در سایه خون پاک شهیدان است. اگر ایران امروز در عرصه بین‌المللی می‌درخشد و حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن نیست به خاطر ایثار و جانفشانی شهدای عزیز است. هرچه بتوانیم در زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت تلاش کرده و خانواده شهدا را ارج نهیم، کم تلاش کرده‌ایم.

حسینی‌بوشهری در ادامه سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: ملت ایران عزادار است و پرچم‌های سیاه برافراشته شده و مراسم‌های عزاداری در نقاط مختلف برپا شده است. حضرت زهرا(س) دوران کوتاهی زندگی کردند ولی این دوران کوتاه برای همه ما الهام بخش الگوی یک زندگی اسلامی و دینی است. زهرای اطهر دختر، همسر، مادر و انسان نمونه است و اگر فاطمه(س) را بخواهیم ملاک عمل قرار دهیم ایشان نمونه عالی ولایتمداری است.

وی فرا رسیدن 23 اسفند سالروز درگذشت آیت‌الله ابوالقاسم کاشانی را مورد توجه قرار داد و افزود: ایشان زندان‌ها و تبعیدها را پشت سر گذاشت و در مبارزات مردم عراق با استعمار پیر انگلیس حضور جدی داشت و این شخصیت بزرگ در ملی شدن نفت نقش آفرینی مهمی داشت و البته مظلوم واقع شد و امیدواریم که جامعه اسلامی در سایه پیروی از روحانیت آگاه راه خود را پیدا کنند.

امام جمعه قم 25 اسفند سالروز بمباران حلبچه را مورد اشاره قرار داد و گفت: انتظار است امروز که وضع کشور عراق سامان یافته مردم این کشور دشمن و دوست را بشناسند و اکنون که دولت مردمی عهده‌دار مسئولیت است بتوانند زندگی مطلوبی داشته باشند.

وی سالروز درگذشت سیداحمدآقا خمینی را تسلیت گفت و افزود: حفظ حرمت رهبری نظام برای ایشان از اصول خدشه‌‌ناپذیر بود و این انسان نمونه نشان داد که هم در زمان امام و بعد از ایشان از رهبری پیروی می‌کند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی و ساده‌زیستی ایشان خاطرنشان کرد: امیدواریم کسانی که مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی را عهده‌دار شدند به رهنمودهای رهبری توجه داشته باشند.

وی ملاقات اعضای خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبری در فرمایشات خود به چند نکته محوری اشاره کردند؛ ایشان در خصوص انتخابات این دوره سخنان مهمی داشتند و شرکت 62 درصدی مردم را مورد تجلیل قرار دادند. مسائل دیگری که رهبری به آن اشاره کردند توجه به اقتصاد مقاومتی، جهش علمی و مصون سازی فرهنگی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه اظهار کرد: رهبری در این دیدار همچنین به مسئله نفوذ اشاره کردند و فرمودند که ممکن است دشمنان بخواهند از 10 راه نفوذ کنند که باید مردم هوشیاری و بیداری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به برخورد نجیبانه کسانی که رای نیاوردند و به رای مردم احترام گذاشتند گفت: رهبری درباره شخصیتی مانند آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح فرمودند اینها به خبرگان زینت هستند و وجود ایشان در مجلس خبرگان رهبری مایه زینت است.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه مردم با شرکت در انتخابات به وظیفه خود عمل کردند خاطرنشان کرد: خبرگان باید انقلابی فکر و عمل کند و مجلس هم باید قدر مردم را بدانند و ضمن همراهی با دولت استقلال خود را در انجام وظایف حفظ کنند.

وی در ادامه اقدام نسجنیده شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تروریست خواندن حزب‌الله را محکوم کرد و افزود: حزب‌الله فدایی اسلام و قرآن است و امروز در خط مقدم جبهه قرار دارد؛ تروریست و تروریست‌پرور شما هستید، چه کسانی وضعیت سوریه و یمن را به هم ریخته‌اند؟ آنها حتی می‌خواستند که حزب‌الله را در اتحادیه عرب محکوم کنند که کشورهای عربی و اسلامی مقابل این طرح سعودی‌ها ایستادند، چرا که حزب‌الله مایه آبروی جهان عرب است.

امام جمعه قم با اشاره به سفر داود اغلو به ایران گفت: آفرین به جمهوری اسلامی با مواضع ثابتش؛ بارها به همسایه خود ترکیه گفتیم که در دام عجیبی گرفتار شده‌اید و همکاری شما با اروپا و آمریکا راه به جایی نمی‌برد. نخست وزیر ترکیه اعلام کرده است که استقلال سوریه را می‌پذیریم چرا که آمریکا می‌خواهد کردستان بزرگ را ایجاد کرده و سوریه را تجزیه کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها