امام جمعه دامغان:

حضرت فاطمه(س) پرچمدار ایستادگی برابر انحراف در دین است

امام جمعه دامغان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابل انحراف ایستاد، سیلی خورد تا تاریخ راه خود را پیدا کند، همانا زهرای مرضیه(س) پرچمدار ایستادگی برابر انحراف در دین است.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۵۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دامغان که با حضور مردم ولایتمدار در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) و ذکر مطالبی در باب شخصیت والای دردانه خلقت، اظهار داشت: آن حضرت ایستاد، پهلویش شکست و حتی جان خود را فدا کرد تا اسلام ناب بماند و عزت شیعه حفظ شود.

وی با بیان اینکه آنکه به زهرای اطهر(س) سیلی زد به پیامبر خدا(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و به ولایت سیلی زده است، خاطر‌نشان کرد: صدیقه طاهره(س) وصیت کرد او را شبانه، غسل دهند، کفن کنند و غریبانه به خاک بسپارند تا درس بزرگی به جهانیان بدهد، تا در همه تاریخ همگان بپرسند، چرا تنها دختر پیامبر خدا شبانه و مظلومانه دفن شد.

خطیب نماز جمعه دامغان ایستادگی حضرت فاطمه(س) در مقابل انحراف در دین را ناشی از بینش وسیع سیاسی آن حضرت دانست و افزود: صدیقه کبری(س) به درستی فهمیدند که آنها می خواهند ولایت را خانه نشین و اسلام ناب را محو کنند، از این رو ایستاد و حتی به شهادت رسید تا ولایت و امامت لطمه نبیند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه مرقد پاک و بی‌نشان زهرای اطهر(س) در قلب همه ما است، تصریح کرد: دخت نبی مکرم اسلام ایستاد و جان خود را فدا کرد تا شکافی در دین رسول الله و بین شیعه و سنی ایجاد نشود، همانا آن حضرت دوستدار و دلسوز همه امت بزرگ اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با بیان معنای نام مبارک فاطمه از زبان رسول گرامی اسلام و ذکر این مطلب که در قیامت فاطمه(س) و دوسدارانش از دیگران جدا می‌شوند، اظهار داشت: امروز برگزیدن نام‌های نیکو بالاخص اسامی معصومین(ع) برای فرزندانمان و عدم نامگذاری آنها با اسماء بی هویت نمونه‌ای از پرداختن به سیره اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه با یادآوری فرارسیدن 26 اسفند‌ماه سالروز رحلت جانسوز یادگار امام راحل حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، گفت: این عالم جلیل القدر و فرزند شایسته، امین، رازدار و فداکار امام خمینی(ره) با خدا معامله کرد و همه وقت، جوانی و هستی خود را فدای اسلام و انقلاب اسلامی کرد؛ وی الگوی بارز ارادت به ولایت و حمایت از امامت در دوران امام راحل و پس از آن بود.

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مهلت پذیرش و جذب حوزه های علمیه و تحصیل تعداد کثیری از طلاب علوم دینی از استان‌های مختلف در سه حوزه علمیه امام باقر، امام صادق و امام کاظم در پایه‌های مختلف با توجه اعتبار و پیشینه درخشان حوزه علمیه این شهرستان در استان و منطقه، خاطر‌نشان کرد: باید استعداد‌های درخشان و جوانان علاقمند را به سمت حوزه‌های علمیه بفرستیم از یاد نبریک که یک روحانی شایسته می تواند اثرات خیر کثیری برای جامعه خود داشته باشد.

گفتنی است، گرامیداشت یاد و خاطره و خدمات شایان توجه آیت الله واعظ طبسی در سمت تولیت آستان قدس رضوی و توجه دادن خطیب نماز جمعه دامغان به توصیه‌های رهبر انقلاب نسبت به تولیت جدید این آستان مقدس و تأکید بر ضرورت بزرگداشت روز شهدا و یاد و خاطره 625 شهید والامقام شهرستان دامغان از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار