آیت الله ناصری درخطبه های نماز جمعه اعلام کرد: یزد پایتخت هیچ حزبی نیست. جولانگاه هیچی نباید باشد و هیچ کس حق ندارد نام و نشانی برای یزد انتخاب کند. این مسئله دغدغه خاطر ما است، ولی باید همه آرامش را حفظ کنند تا بهانه به دست کسی نیافتد.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۵۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گفت: باید همه با یکدیگر یکدل باشیم و در راستای ایمان و تقوا و توجه به اصل ولایت فقیه حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: اصل ولایت فقیه اسلام و شیعه را مصون نگه داشته و توجه به این اصل مردم را از تفرقه، دودستگی و انحراف نجات می دهد.
خطیب جمعه شهر یزد با تسلیت سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: انحراف از مسیر ولایت فقیه و اینکه افرادی به نام دین، به دین ضربه می زنند حضرت زهرا (س) را رنج می داد.
ناصری ادامه داد: پس از حدود 1400 سال مردم در جمهوری اسلامی ایران بیدار شدند و با اطاعت از ولایت کاری کردند که انقلاب اسلامی همه معادله های غرب و شرق به هم ریخت.
خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه گفت: مساله انتخابات اکنون به پایان رسیده و منتخبان باید در راستای ارتقای وضعیت معیشت، اقتصاد، دین و فرهنگ مردم تلاش کنند و قانون های مناسبی در این خصوص به تصویب برسانند.
آیت الله ناصری با بیان اینکه منتخبان انتخابات نماینده همه مردم هستند و تندرو و کندرو معنی ندارد خاطرنشان کرد: یزد دارالعباده، حسینه ایران و پایگاه علم، تقوا و فضلیت و کمال بوده و با همت جوانان و بزرگان این روند ادامه خواهد داشت. این برند نباید شکسته شود.مردم رای شان برای تقویت دین وکشورشان است نه گروه وجناح خاصی.
وی تصریح کرد: یزد جایگاه کار و کوشش است و نباید جولانگاه و پایتخت گروه خاصی باشد و به این شکل مصادره شود.یزد پایگاه این و آن نیست. یزد پایگاه اسلام است. یزد پایگاه دین است. یزد پایگاه علماست. حالا چون ما درانتخابات پیروز شدیم نباید آنچه هویت مردم است عوض کرد. نه یزد پایتخت هیچ جا نیست، پایتخت اسلام و ولایت است. این دغدغه های ما و دوستانی است که در روزهای گذشته آمدند در مدرسه مصلی. از این به بعد همه گروه ها باید بدانند یزد پایتخت هیچ حزبی نیست. جولانگاه هیچی نباید باشد و هیچ کس حق ندارد نام و نشانی برای یزد انتخاب کند. این مساله دغدغه خاطر ما است، ولی باید همه آرامش را حفظ کنند تا بهانه به دست کسی نیافتد.
ناصری ادامه داد: یک مسائلی است بین تهرانی ها است. آنجا مسئولین و غیرمسئولین افرادی هستندکه خودشان حرف دارند، مسائل خود را در تهران حل کنند و همان جامنطقه وپایتخت باشد اینجا جای این کارها نیست.
خطیب جمعه یزد در پایان با گرامیداشت سالروز رحلت جت الاسلام سیداحمد خمینی، از او به عنوان یار مخلص و همراه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.
ارسال نظرات