امام جمعه قوچان ضمن تاکید بر تکریم خانواده شهدا خطاب به روسای بنیاد شهید گفت: در هنگام حضور خانواده شهدا در آن اداره از پشت میز خود برخیزند و به استقبال آنان بروند.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۶۴
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم طباطبائی در خطبه های نماز جمعه امروز قوچان ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: ملت بزرگ ایران هر چه دارند از برکت خون شهدا بوده و این خون پاک شهدا، ضامن بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ادامه داد: ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی(ره) و روز بزرگداشت مقام شهداست و می بایست توجه بیشتری به این روز شود.

خطیب نماز جمعه قوچان با بیان اینکه قران کریم مقام شهدا را بسیار رفیع می داند، خاطر نشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون خدمات زیادی به خانوده معظم شهدا ارائه کرده است اما حتی با این خدمات نیز نمی توان از خانواده معظم شهدا قدردانی کرد زیرا آنان بدون چشم داشت به مسائل دنیوی، فرزندان و نزدیکان خود به انقلاب و اسلام تقدیم نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبائی با اشاره به لزوم تکریم خانواده معظم شهدا تصریح کرد: روسای بنیاد شهید می بایست در هنگام حضور خانواده شهدا در آن اداره از پشت میز خود برخیزند و به استقبال آنان بروند.

امام جمعه قوچان همچنین ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه بیان داشت: از نظر حضرت زهرا(س)، بهترین فضیلت برای زن که منجر به قرب الهی می شود، رعایت مساله محرم و نامحرم است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تناسب سبک زندگی با الگوهای دینی، خاطر نشان کرد: در مساله الگو قرار دادن بزرگان دینی، یا شناخت خوبی از الگوهای خود نداریم و یا به آنها بی توجهی می کنیم.

خطیب نماز جمعه قوچان در پایان یادآور شد: پسندیده است که در ایام فاطمیه و سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص)، احترام و حرمت این بانوی بزرگ را رعایت کرده و با شرکت در مجالس عزداری شناخت بهتری از حضرت زهرا(س) به دست آوریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها