خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به وجود 31 هزار خانوار شهید و ایثارگر در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از 14 هزار خانوار سرکشی شده است.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۸۶
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
حجت الاسلام هادی عسگری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: از 14 هزار دیداری که با خانواده های شهدا و ایثارگران طی سال جاری انجام شده حدود یک هزار دیدار آن طی یک هفته اخیر بوده است.
وی همچنین با اشاره به 22 اسفند که به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده به برنامه هایی که به همین مناسبت پیش بینی و اجرا شده اشاره کرد و گفت: تجلیل از 140 نفر از مادران و همسران شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی بین دانش آموزان در قالب انشاء یا وبلاگ نویسی و برگزاری همایش ملی خاطره نویسی با همکاری دانشگاه آزاد در روز 22 اسفند از جمله این برنامه هاست.
حجت الاسلام عسگری افزود: غرس نهال در هفته درختکاری و منابع طبیعی با نام شهدا، برگزاری نمایش تئاتر خیابانی، عطرافشانی مزار شهدای گمنام واقع در بوستان کوهستان در ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 20 اسفند و تجلیل از 70 نفر از نخبگان خانواده های شهدا از دیگر برنامه های در دست اقدام است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با بیان اینکه در روز شنبه 22 اسفند زنگ بزرگداشت شهدا در مدارس استان نواخته می شود، گفت: در این روز همچنین در 22 مدرسه که نام شهدا روی آن ها گذاشته شده با حضور خانواده های آنان مراسم بزرگداشتی برگزار می شود.
وی اعزام 22 تیم پزشکی همراه 22 پزشک ایثارگر به 22 شهر استان و ویزیت رایگان مردم به همراه بازدید رایگان عموم مردم از تمامی موزه های استان در روز 22 اسفند را از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای بزرگداشت روز شهدا عنوان کرد.
عسگری در ادامه با اشاره به وجود 863 گلزار شهدا در استان گفت: مزار 9 هزار و 623 شهید والامقام در آن ها قرار دارد که تاکنون هفت هزار و 644 مزار از این تعداد بازسازی و مرمت شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود 9 هزار و 800 شهید در استان کرمانشاه و 9 شهید مدافع حرم، گفت: 850 شهید را شهدای زن تشکیل می دهند که در این خصوص رتبه اول کشور را دارا هستیم.
وی یادآور شد: در استان کرمانشاه 20 هزار و 500 نفر جانباز و یک هزار و 800 آزاده نیز زندگی می کنند.
حجت الاسلام عسگری در پایان از پرداخت مطالبات خانواده های معظم شهدا در اوائل سال آینده خبر داد.
ارسال نظرات