خبرهای داغ:
کدام موشک های نیروی هوافضای سپاه در رزمایش "اقتدار ولایت" که زمان اجرای مرحله نهایی آن دو روز به طول انجامید به سوی اهداف از پیش تعیین شده شلیک شدند؟
کد خبر: ۸۶۴۹۳۹۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، پس از نمایش شهر های زیرزمینی سپاه در ماه های گذشته که در آن حجم انبوهی از موشک های بالستیک گنجانده شده بود و موجبات وحشت و ترس دشمنان ایران اسلامی را فراهم آورده بود، رزمایش "اقتدار ولایت" نیروی هوافضای سپاه فرصتی برای محک زدن و آزمایش این موشک ها و همچنین نحوه شلیک آنها از سیلوهای زیرزمینی بود.

کدام موشک ها در رزمایش

پرتاب های موفقیت آمیز انواع موشک های مختلف در این رزمایش سبب شد که بار دیگر مقامات و مسئولان آمریکایی با وجود آنکه این رزمایش ها در همه کشورها امری طبیعی محسوب می شود، نسبت به آن موضع گیری کرده و به نوعی با صحبتهایشان، ایران را به پیگیری این پرونده در شورای امنیت تهدید کنند.

اما کدام موشک های نیروی هوافضای سپاه در رزمایش "اقتدار ولایت" که زمان اجرای مرحله نهایی آن دو روز به طول انجامید به سوی اهداف از پیش تعیین شده شلیک شدند؟ 

کدام موشک ها در رزمایش

تست موفقیت آمیز موشک بالستیک قیام

در روز اول برگزاری رزمایش شاید مهمترین خبر، شلیک موفیت آمیز موشک بالستیک "قیام" بود.

کارشناسان نظامی «قیام» را دروازه ورود ایران به عرصه جدید ساخت موشک‌های بالستیک می دانند و عنوان می کنند که تجربه 25 ساله صنعت دفاعی کشور در عرصه هوافضا در این موشک خلاصه شده است.

موشک بالستیک و رادار گریز "قیام" دارای بردی برابر با 800 کیلومتر است که می تواند کلاهکی به جرم 746کیلو گرم را با خود حمل کند.

کدام موشک ها در رزمایش

شلیک انواع موشک‌های بالستیک شهاب و قدر از کویر قم

در مرحله نهایی رزمایش "اقتدار ولایت"، موشک‌های بالستیک نسل شهاب و موشک‌های دوربرد نقطه‌زن قدر از منطقه عمومی کویر قم شلیک شدند.

موشک‌های شهاب 1 و 2 با برد 300 و 500 کیلومتر و همچنین موشک‌های قدر H و F از جمله موشک‌های شلیک شده در این مرحله از رزمایش بودند که با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده اصابت و آنها را منهدم کردند.

کدام موشک ها در رزمایش

شلیک موشک بالستیک قدر H از ارتفاعات البرز و انهدام هدف پیش بینی شده در سواحل مکران

در دومین روز این رزمایش موشکی، دو فروند موشک بالستیک قدر H از ارتفاعات البرز شرقی شلیک شد.

این موشک‌ها با موفقیت توانستند اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران را با بردی در حدود 1400 کیلومتر مورد اصابت قرار دادند.

کدام موشک ها در رزمایش

پرتاب موفقیت آمیز موشک عماد از سیلوهای زیر زمینی

همچنین سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در دومین روز برگزاری این رزمایش، در ارتباط با بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما از پرتاب موفقیت آمیز موشک های عماد با برد 800 کیلومتر از سیلوهای زیرزمینی خبر داد؛ گفتنی است موشک سوخت مایع، بالستیک و دوربرد "عماد" اولین موشک ایرانی با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.

کدام موشک ها در رزمایش

پایان رزمایش اقتدار آفرین سپاهیان ولایتمدار

روابط عمومی کل سپاه نیز یک روز پس از پایان موفقیت آمیز رزمایش "اقتدار ولایت" در پایگاه اینترنتی خود نوشت: "رزمایش موشکی اقتدار ولایت که طی چند روز گذشته در مناطق متعدد و گوناگونی از جغرافیای پهناور ایران اسلامی برگزار و با پرتاب موشک های بالستیک در نسل ها و برد های مختلف بار دیگر اقتدار دفاعی کشور را به رخ دشمنان و بدخواهان ملت ایران کشید ،چهارشنبه شب (19 اسفند) پایان یافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها