خبرهای داغ:
بزرگانی که اهل "تغلب" نیستند/

رفتار نجیبانه برخی و رفتار نانجیبانه برخی دیگر

در نظام جمهوری اسلامی شخصیت‌های بااصالت و صدیق فراوانند؛ شخصیت‌هایی که وقتی در آزمونی همچون انتخابات شرکت می‌کنند در تمام این فرآیند، قانون و اخلاق و انصاف را رعایت می‌کنند؛ در زمان تبلیغات انتخاباتی، حریف و هماورد سیاسی خود را تخریب و تخطئه نمی کنند؛ اگر در انتخابات پیروز شوند غره نمی‌شوند و حریف را به استهزاء و تمسخر نمی‌گیرند و وقتی در انتخابات پیروز نمی‌شوند نیز سر تعظیم در برابر قانون فرود می‌آورند و نجیبانه به آرای مردم احترام می‌گذارند.
کد خبر: ۸۶۴۹۳۹۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، انتخابات یکی از مظاهر و نمودهای دموکراسی است؛ پذیرفتن قواعد و چارچوب‌های انتخابات در هر ساختار سیاسی اولین شرط ورود به این کارزار است؛ بدین معنا که داوطلبان کاندیداتوری در هر انتخابات باید ضمن شناخت نسبت به هنجارهای سیاسی هر نظام حکومتی و همچنین التزام نسبت به آن‌ هنجارها، برای کاندیداتوری اقدام کنند.

همچنین داوطلبان کاندیداتوری در هر انتخابات باید نسبت به مشارکت کنندگان(توده های مردم)، برگزار کنندگان، ناظران و داوران هر انتخابات، اعتماد و تعهد داشته باشند و بپذیرند که پس از اعلام نتایج انتخابات و مشخص شدن عدم اقبال مردم به آن‌ها، زیر میز بازی انتخابات نمی‌زنند و در برابر قانون سر تعظیم فرود می‌آورند.

در نظام جمهوری اسلامی که الگوی حکومتی آن مبتنی بر ایده مردم سالاری دینی است، مفاهیم منبعث از دموکراسی با رنگ و بویی اخلاق‌مدارانه و الهی  در فضای سیاسی جامعه نشر یافته است و مفاهیمی همچون وفای به عهد، تعهد، صداقت، اتکاء واقعی به آری مردم و رعایت حق الناس در همه جوانب در تمام انتخابات برگزار شده در نظام جمهوری اسلامی به صورت تمام و کمال رعایت شده است؛ از این‌روست که در دوره‌های مختلف گرایش‌ها و سلایق سیاسی متنوع کرسی‌های نمایندگی مجلس و ریاست دولت را تصاحب کرده‌اند.

اما در همین نظام جمهوری اسلامی که بنیان آن بر پایه آرای مردم نهاده شده است و به فرموده مقام معظم رهبری، انتخابات آن  "به هیچ علتی و در هر شرایط سخت و دشوار، حتی یک روز به تأخیر نیفتاده است"؛ بودند اشخاص و جناح‌هایی که پس از اعلام نتایج انتخابات، رای مردم را برنتافتند و در رفتاری غیرنجیبانه  در جهت ساختارشکنی و فتنه گری حرکت کردند و نشان دادند که رای مردم را فقط تزئینی و شعاری می‌خواهند و اگر با "نه" مردم مواجه شوند، با کلید واژه هایی چون عدم توسعه سیاسی و عدم درک و شعور رای دهندگان! برعلیه قدیسه‌ای به نام دموکراسی هم شورش می‌کنند.    

شاهد مثال گزاره فوق، انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در سال 1388 است که کاندیداهای یک جریان سیاسی پس از آنکه با "نه" مردم مواجه شدند، بجای تمکین به آرای مردم و پذیرفتن قواعد انتخابات، با رمز آشوب "تقلب" قصد "تغلب1" کردند و نه تنها علیه رای مردم که علیه بنیان‌های نظام جمهوری اسلامی و میراث فکری و عملی امام راحل یعنی ولایت فقیه نیز عقده گشایی کردند و راه "بغی" و طغیان و سرکشی در پیش گرفتند.  

البته در نظام جمهوری اسلامی شخصیت‌های بااصالت و صدیق فراوانند؛ شخصیت‌هایی که وقتی در آزمونی همچون انتخابات شرکت می‌کنند در تمام این فرآیند، قانون و اخلاق و انصاف را رعایت می‌کنند؛ در زمان تبلیغات انتخاباتی، حریف و هماورد سیاسی خود را تخریب و تخطئه نمی کنند؛ اگر در انتخابات پیروز شوند غره نمی‌شوند و حریف را به استهزاء و تمسخر نمی‌گیرند و وقتی در انتخابات پیروز نمی‌شوند نیز سر تعظیم در برابر قانون فرود می‌آورند و نجیبانه به آرای مردم احترام می‌گذارند.

شاهد مثال گزاره فوق، انتخابات برگزار شده اخیر در دو مجلس مهم خبرگان و شورای اسلامی است؛ در انتخابات مزبور بودند شخصیت‌های باسابق و شایسته‌ای که به پیروزی نرسیدند؛ شخصیت‌هایی که وزانت و وجاهت سیاسی و فقاهتی آن‌ها بر هیچکس پوشیده نیست، اما این شخصیت‌ها چون به معنای واقعی کلمه برای رای مردم احترام قائلند و حقیقتا و (نه زبانی) به نظام جمهوری اسلامی وفادارند، نتیجه انتخابات را پذیرفتند و برخلاف عده‌ای بر مقبولیت و مشروعیت نظام، تیغ نکشیدند.

شخصیت‌های فوق‌الذکر آرای مردم را به منزله تکلیف و امانت تلقی می کنند که باید آن را مستمسکی برای اعتلای نظام و مردم قرار دهند اما بازندگان و مردودین واقعی انتخابات سال 88، در زمره افرادی هستند که آرای مردم رابرای جلوس بر سریر قدرت و مکنت و جناحی گری و باندبازی می خواهند.

مقام معظم رهبری در بیاناتشان در دیدار اخیرشان با اعضای مجلس خبرگان در این رابطه به نکته ظریف و نغزی اشاره کردند، معظم له فرمودند:انتخابات هفتم اسفند بار دیگر نادرستی و بی‌اعتباری سخنان کسانی را که در سال ۸۸ مدعی نامعتبر بودن انتخابات بودند و آن فتنه مضر را برای کشور بوجود آوردند، نشان داد. همانگونه که انتخابات اخیر سالم بود، انتخابات دوره‌های قبل، از جمله انتخابات سال‌های ۸۸ و ۸۴ نیز سالم بودند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین«رفتار کاملاً نجیبانه» کسانی را که در این انتخابات، رأی نیاوردند، یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات هفتم اسفند دانستند و خاطرنشان کردند: برخلاف رفتار نانجیبانه کسانی که در سال ۸۸ رأی نیاوردند و با براه انداختن فتنه برای کشور هزینه بوجود آوردند و دشمن را به طمع انداختند، در این انتخابات کسانی که رأی نیاوردند، به پیروز انتخابات تبریک گفتند که این موضوع، بسیار با عظمت و با ارزش است.

1/ تغلب در اینجا به معنای چیرگی با اعمال زور است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار