استاد حوزه:

حضرت فاطمه (س) نماد حضور عفیفانه در اجتماع بود

حجت الاسلام عباس نکونام، خدا محوری، ولایتمداری و حضور عفیفانه در اجتماع را سه فرهنگ فاطمی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۴۹۵۰۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس نکونام، در گردهمایی اخلاقی اعتقادی کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی، ایام حزن آل الله و شهادت صدیقه اطهر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت گفت و فاطمیه را نماید یک فرهنگ متعالی دانست که حضرت فاطمه فرهنگ آفرین این نماد است.

استاد حوزه افزود: گذر از ایام فاطمیه بدون درس گرفتن از این فرهنگ آفرین، غُبن بزرگی است و باید خود را به فاطمیه بسپاریم و در معرض انوار قدسی حضرت صدیقه سلام الله علیها قرار دهیم و در این ایام ک ه حزن آل الله است از زندگی فاطمه زهرا سلام الله علیها درس بگیریم.

وی، فرهنگ های مختلفی را که بی بی فاطمه سلام الله علیها به ما درس داده تشریح کرد و خاطرنشان ساخت: در عالم پرطلاطم بدون اسوه نمی توان مسیر را پیمود و اگر دل به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام بسپاریم، آنها ما را به ساحل نجات می رسانند.

حجت الاسلام نکونام، اولین فرهنگ فاطمی را فرهنگ خدا محوری دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در عمر کوتاه 18ساله خویش همه جا خدا ، تکلیف و امر خدا را می دیدی و بس. ایشان در ارتباط فردی با خدا نیز با همه وجود مایه گذاشتند و خدا در همه عرصه های زندگی ایشان رنگ داشت.

وی، با اشاره به روایتی از امام کاظم علیه السلام، ورم پاهای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در اثر عبادت را یادآوری کرد و افزود: حضرت صدیقه اطهر می خواست که در همه عرصه های زندگی غرق در خدا باشد.

استاد حوزه، نمونه هایی از شیوه همسرداری این بانوی بزرگ اسلام را نیز یادآوری کرد و در نظر گرفتن رضای خدا در همه حال و اینکه ناظر بر ماست را مورد تأکید قرار داد.

وی، دومین فرهنگ فاطمی را فرهنگ حضور معرفی کرد و گفت: قرآن کریم اسم این فرهنگ را جامع گذاشته و در سوره مبارکه نور آیه شریفه 62، مؤمنون را کسانی معرفی فرموده که ایمان به خدا و پیغمبر دارند و وقتی امر جامعی باشد، یعنی جایی که نیاز به حضور و جمع انسان باشد، آنها شانه خالی نمی کنند.

حجت الاسلام نکونام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را نماد حضور در اجتماع خواند و تأکید کرد: ایشان حضور عفیفانه در اجتماع داشتند و حتی در جنگ احد حاضر بود و پانسمان زخم های پیامبر را انجام داد و در جنگ خندق نیز حضور داشت و مسجدی به نام ایشان در این محل وجود دارد و همچنین در غدیر خم با حضرت علی علیه السلام بیعت نمودند و در 95 روز پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز از هر فرصتی استفاده کردند تا مظلومیت حضرت علی علیه السلام را فریاد کنند و جانشان را نیز فدای همین حضور کردند.

وی، افزود:‌اگر حضور نبود، به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کاری نداشتند و آن حوادث در پشت در اتفاق نمی افتاد و پهلوی دختر پیامبر شکسته نمی شد. حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها جانش را به دست گرفت و در دفاع از ولایت حضور عفیفانه داشت.

حجت الاسلام نکونام، خطبه غرای حضرت فاطمه سلام الله علیها با رعایت حجاب و عفاف را یادآور شد و تأکید کرد: نمی تواند کسی محب آن حضرت باشد و نسبت به مسایل اطرافش بی تفاوت باشد و این جاست که امر به معروف و نهی از منکر خودش را نشان می دهد.

استاد حوزه، بزرگ ترین معروف در زمان حاضر را دفاع از نظام جمهوری اسلامی و بزرگ ترین منکر را خدشه وارد کردن به این نظام الهی دانست و تخریب ارکان نظام مانند شورای نگهبان را در راستای توطئه های دشمنان انقلاب عنوان کرد.

وی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای خبرگان رهبری، و تأکیدات ایشان درباره بحث نفوذ از ماهها قبل، تصریح کرد: اگر نسبت به کسانی که با حرفهایشان، آمریکا و انگلیس بَه بَه! و چَه چَه ! می کنند، بی تفاوت باشیم، و عالِمان علمشان را اظهار نکنند، خداوند چنین کسانی را لعن کرده که در برابر ایجاد بدعت در جامعه بی تفاوت هستند.

حجت الاسلام نکونام، سومین فرهنگ فاطمی را فرهنگ ولایتمداری عنوان کرد و با بیان اینکه 4نوع ولایت داریم، گفت: ولایت خدا، ولایت پیغمبر، ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام ائمه معصومین تا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از جمله این چهارنوع ولایت می باشد و امام عصر در توقیع معروف وظیفه امت اسلامی در زمان غیبت را تبعیت از فقیه جامع الشرایط عنوان فرموده اند.

وی،‌افزود: این باور اعتقادی ماست و نه سیاسی،‌که اگر کسی مقابل فرمان ولی فقیه بایستد، در برابر پیغمبر خدا ایستاده است.

استاد حوزه با بیان اینکه؛ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اولین شهیده راه ولایت است، تأکید کرد: در دفاع از ولایت باید تا پای جان ایستادگی کنیم و جوانان و نوجوانان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که می شود ره صدساله را یک شبه پیمود و امروز نیز شاهد این سیره از سوی مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار