خبرهای داغ:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

حراست از آرمان شهدا وظيفه اي همگاني است/ استقامت و پايداري رمز عزت يك ملت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأكيد بر حراست از آرمان شهدا گفت: استقامت و پایداری راز و رمز شرافت و عزت یک ملت است
کد خبر: ۸۶۴۹۵۱۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار، حسین مظفر در مراسم گرامیداشت سالروز شهدا و تأسیس بنیاد شهید در مزار شهدای گرمسار اظهار داشت: شهیدان برای کسب نام و مقام های دنیوی به شهادت نرسیدند آنان برای نام خدا و حراست از آرمان های الهی، وحیانی و نظام الهی و همچنین حراست از ولایت فقیه جان خود را ازدست دادند و امروز وظیفه ما پاسداری از خون شهید و زنده نگه داشتن یاد آنان است.

وی با تأکید براینکه ایران همه چیز خود را از وجود شهیدان دارد، افزود: اگر شهیدان و سلحشوری آنان در جبهه های نبرد با دشمن نبود نه مسجدی وجود داشت و نه نامی از خدا برده می‌شد و مجاهدت، مبارزه و ایستادگی رزمندگان اگر وجود نداشت در حقیقت روز‌های ملت به شب‌های تار مبدل می شد.

مظفر برپایی این مراسم ها و سالگردها را فرصت مناسبی برای ملت دانست و اذعان داشت: این مراسم ها تلنگری برای زمینی ها است تا قدری به آسمانی‌ها بیندیشند و بفهمند که آن‌ها چه کردند؟ چه افرادی بودند و چه آرمانی داشتند؟ و ما چه وظیفه ای را در قبال این‌ شهیدان سر‌افراز داریم؟

وی در ادامه با بیان اینکه «اگر میخواهی نان داشته باشی آهن باش!» خاطرنشان کرد:هرکشوری برای بدست آوردن عزت و سربلندی باید همچون آهن مقاوم و محکم در مقابل هجمه های دشمن بایستد و عقب نشینی نکند و اجازه نفوذ دشمن به فرهنگ و خاک سرزمینش را ندهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود:استقامت و پایداری راز و رمز شرافت و عزت یک ملت است، ملت بزدل و ترسویی که نسبت به مسائل اجتماعی خود بی‌تفاوت عمل کند هرگز روی عزت و سرافرازی را نخواهد دید.

وی تصریح کرد: عزت و سربلندی در سایه فداکاری و حضور در صحنه و استقامت رقم می خورد و ملتهاي مسلمان بايد با مقاومت و نفوذناپذیری در مقابل هجمه های دشمن بايستند.

مظفر با اشاره به پیروزی ایران در جنگ تحمیلی که 8 سال به طول انجامید، خاطرنشان کرد: افتخار تاریخ به کهن سالی و قدمت چند صد ساله کشور ما نیست؛ بلکه افتخار کشور یک ملت به رویدادهایی است که در سایه این رویدادها یک ملت و یک کشور از سایه ذلت به عزت می‌رساند.

وی با بیان اینکه در ابتدا ایران یک کشور حقیر و تاریک در کره زمین به‌شمار می‌رفت؛تصریح کرد: با گذشت زمان و به برکت وجود شهیدان هم اکنون ایران به نقطه ای نورانی در جغرافیای زمین مبدل شده است که محل امید و آرزوی انسان‌های حق گرای قلم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جاودانه بودن شهیدان اظهار داشت:این جاودانگی و پیوستن به خدای متعال در واقع فلسفه تبریکی است که معمولا به خانواده های شهدا به هنگام دیدار گفته می شود.

وی با بیان اینکه شهیدان به لحظه جان باختن کوچک‌ترین رنج و عذابی را حس نکرده اند مگر به‌اندازه نیش یک پشه،تصریح کرد:انسان ها به سه شکل قبضه روح می‌شوند،عده ای توسط یاران و مأموران عزرائیل،عده ای نیز توسط حضرت عزرائیل قبضه روح می‌شوند اما شهیدان فقط توسط خداوند قبضه روح می‌شوند به همین جهت شهیدان در هنگام جان باختن نه دردی حس‌ می‌کنند و نه رنج و عذابی به هنگام مرگ دارند.

مظفر با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند « خوشا به حال شهیدان که با شهادت رفتند و خوشا بحال آنان که این‌ گوهر را در دامان خود پروراندند»بیان کرد:ماوظیفه داریم پیام شهیدان را پاس بداریم این نشست‌ها و مراسم‌ها بسیار عالی‌است چراکه حال و هوای مردم را الهی و معنوی می ‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها