در مجمع بسیج شهرستان سه طرح اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی مطرح و با رای گیری این طرح ها تصویب شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۵۴۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سه طرح اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی در مجمع بسیج شهرستان شاهرود طرح و با رای گیری هر سه طرح تصویب شد.

در هشتمین مجمع بسیج شهرستان شاهرود طرح ایجاد قرارگاه بازاریابی صادراتی برای محصولات کشاورزی ،طرح پیشگیری و درمان اعتیاد و طرح اجرای برنامه های فرهنگی در شهرستان بیان شد که با رای گیری هر سه طرح با رای بالا تصویب شد.

در طرح ایجاد قرارگاه بازاریابی صادرات محصولات کشاورزی که مهندس امید فوقانی ارائه کرد در خصوص صادارات انگور شاهرود به خارج از کشور سرمایه گذاری شده است.

مجری طرح در این رابطه در مجمع گفت: بحث کشاورزی رقم گردش مالی بسیار بالایی دارد و در کشور بعد از نفت، مرغ است که ارزش مالی بالایی دارد و دوم پسته است و سوم که اختصاص به استان ما دارد انگور است.

امید فوقانی افزود: 4620 هکتار زمین در استان سمنان زیر کشت انگور است که 3500 هکتار آن بارور و مابقی در حال کشت و تاکستان است که 90 تا 100 هزار تن تولید انگور این باغات است و از این تعداد 3500 هکتار در شهرستان شاهرود قرار دارد.

وی با بیان اینکه 4 هزا نفر مستقیم و غیر مستقیم در تولید انگور دخالت دارند اظهار کرد: ما برای اولین بار در کشور انجمن تولید کنندگان انگور را ایجاد کریم که مرکزیت آن در شاهرود است و با همکاری سازمان جهادکشاورزی و نظام صنفی و زیر نظر اتاق بازرگانی ایران در حال کار است.

فوقانی با بیان اینکه ما مشکل تولید نداریم و در بازاریابی مشکل داریم بیان کرد: ما در این راستا برای ایجاد بازار انگور کشور روسیه با 140 میلیون جمعیت را انتخاب کردیم که با توجه مسافت تقریبی 2700 کیلومتر با کامیون 4 روزه به مقصد می رسد و ما مشکلات اداری این موضوع را حل کرده ایم.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی شاهرود با بیان اینکه در موضوع بازاریابی هم بهترین مکانی که می تواند کمک کند بسیج است خاطر نشان کرد: در بسیج افراد دوستدار و کمک کننده به مشکلات هستند و ما توانسته ایم مکانی برای فعالیت فراهم کنیم و با همکاری بسیج دانشجویی برای طرح کادر دانشجویان رشته زبان های خارجه را جذب نماییم.

وی تصریح کرد: این دانشجویان با جستجو در اینترنت و ارسال تصاویر انگور شاهرود و بسته بندی برای شرکت های کشاورزی و بازارهای جهانی در امر بازاریابی با ما همکاری می کنند و بعد از بازاریابی وارد بحث حقوقی و صادرات می شویم که البته ما یک کامیون 20 تنی انگور را آزمایشی ارسال نموده ایم.

فوقانی با بیان اینکه ارزش افزوده صادرات انگور به روسیه بسیار بالاست بیان کرد: با توجه به اینکه عوارض انگور در گمرک روسیه بالاست و کیلویی 1260 تومان است اما انگور کیلویی 5800 فروش می رود در حالی که در ایران 1500 تومان فروخته می شود و اگر در بسته بندی های خوب باشد تا 8000تومان هم فروخته خواهد شد.

وی با اشاره به 16 تا 17 هکتار گلخانه فعال در شهرستان شاهرود عنوان کرد: ما می توانیم در راستای بازار یابی برای محصولات دیگر خود از جمله خیار و گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای نیز در روسیه بازار مصرف ایجاد نماییم.

وی با اشاره به ضرر 70 تا 75 میلیاردی انگورداران شاهرود در سال گذشته زراعی گفت: با توجه به تعطیلی کارخانه کنستانتره انگورداران مجبور شدند انگور درجه یک خود را کنار انگور در جه 2 و 3 قرار دهند و با قیمت پایین بفروشند و 50 هزار تن انگور در همین رابطه از بین رفت اما با صادرات ما می توانیم هم ارزش افزوده برای کشور و شهرستان و باغداران داشته باشیمو این نیاز به کمک دارد و ما از مجمع بسیج می خواهیم با تصویب این طرح از ما حمایت کند.

طرح پیشگیری و درمان اعتیاد در شهرستان شاهرود

دومین طرح ارائه شده در مجمع بسیج شهرستان شاهرود که حسین آقایی ارائه نمود در خصوص اعتیاد و معضلات و مشکلات آن در خانواده و جامعه و پیشگیری و درمان این معضل بود.

آقایی قشر هدف این طرح را دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و افزود: با توجه به تمرکز دشمن روی قشر دانش آموز و دانشجو جامعه ما دشمن می خواهد بوسیله پارتی های شبانه و از طریق خوابگاه های دانشجویی دانش آموزان و دانشجویان را در معرض خطر قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بسیج همگانی وارد می شود و این کار از عهده یک ارگان بر نمی آید تلاش کردیم قرارگاهی ایجاد کنیم که جامعه هدفش مستقیم دانش آموزان و دانشجویان باشند و در رابطه از افراد خبره و کارکشته و اینکاره استفاده شود که مدیران و مشاوران و مربیان مدارس و دانشگاه ها هستند.

آقایی تصریح کرد: قرارگاهی که تشکیل می شود متشکل از آموزش و پرورش،انجمن اولیا و مربیان، اولیا مدارس،دانشگاه ها و نیروی انتظامی به عنوان بازدارند،بسیج حقوقدانان و اداره بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه این ستاد در خصوص پیشگیری و درمان اقدام می کند گفت: ما با توجه به پیگیری هایی که انجام داده ایم در بحث درمان، شیوه کم کردن مصرف به تدریج،استفاده از داروهای جایگزین و سم زدایی از بدن معتاد را داریم و با توجه به اینکه کار بسیج همگانی نیاز دارد تا مشکلات حل شود مجمع بسیج شهرستان بهترین مکان است.

طرح برنامه های فرهنگی و سازماندهی شهرستانی آن

حسین گرزین با تشریح طرح برنامه های فرهنگی در مجمع بسیج شهرستا گفت: با توجه به مصوبه سازمان بسیج باید طرح های فرهنگی در مجمع بسیج شهرستان تصویب شود و بعد اجرا گردد و ما در این راستا چند طرح را اجرا نموده ایم که در این مجمع باید آنها تصویب شود تا لازم الجرا گردد.

وی افزود: طرح بوستان های سلامت، طرح محله اسلامی،سالم سازی جنگل ابر را در طول سال 94 در سطح شهرستان با برنامه ریزی و همکاری دستگاه های مختلف اجرا نموده ایم.

گرزین با اشاره به طرح فقاهتی شیعیان مستضعف در سال 95 بیان کرد: این طرح در خصوص دراویش و فرقه های انحرافی در برخی مناطق شهرستان مشاهده شده و برخی مکان های خاص مانند قلعه نوخرقان که البته برنامه های فرهنگی خاص انجام می شود چهاربرنامه شاخص سال 95 است که باید اجرا شود و این طرح ها باید تصویب مجمع را برای اجرا دریافت کند.

بعد از ارائه طرح ها نفرات مخالف و موافق طرح ها به ارائه نظرات موافق و مخالف خود پرداختند و در پایان با رای گیری با شرکت تمام حاضرن در مجمع که اعضا مجمع بسیج شهرستان هستند سه طرح تصویب و برای اجرا از طریق دبیرخانه ابلاغ شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها