مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجداستان اردبیل خبر داد

تاسیس 31 کانون فرهنگی هنری در مساجد بیله سوار

هم اکنون ۳۱ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان بیله سوارتاسیس شده اند که در سال 95 تعداد 9 کانون جدید نیز تاسیس خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۵۸۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجداستان اردبیل در مراسم تجلیل از برترین های مسابقات قرانی فجر و فعلان کانون های مساجد شهرستان بیله سوار اعلام کرد: ۶۰ درصد کانون های فرهنگی و هنری این استان در مساجد روستایی و۴۰در نیزدرشهر تاسیس شده است.

سقا با بیان اینکه توسعه کانون‌های روستایی در اولویت برنامه‌های این دبیرخانه است گفت:‌ کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند بستر مناسبی را در روستاها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی فراهم کنند.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری از فعالیت‌های مناسبی در سطح روستاها برخوردار هستند و می‌توانند در زمینه جلوگیری از تاثیرگذاری تهاجم فرهنگی بر جوانان و نوجوانان موثر و سازنده باشند.

وی با بیان اینکه هم ‌اکنون ۴۵۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند اذعان کرد: از این تعداد ۶۰درصددر روستاهاو۴۰درصدنیز در شهرهاتشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۱ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان بیله سوارتاسیس شده است ودر سال جدید نیز۹کانون فرهنگی هنری مسجد دراین شهرستان نیز تاسیس خواهد شد.

سقا به حساسیت این شهرستان و هم مرزی با کشور جمهوری آذربایجان اشاره کرد وگفت: دفتر نمایندگی کانون های مساجد بیله سوار در سال جدید به کانون فرهنگی ویژه مساجد خبر داد.

حجت السالم قیاسی نیز در این جلسه با اشاره به شهر مرزی بیله سوار و ضرورت فعالیت فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان گفت: این شهرستان با جمهوری آذربایجان همسایه بوده و به دلیل مراودات بسیار این شهرستان با باکو باید فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این شهر پررنگ‌تر باشد.

در پایان این مراسم از۳۵نفر اعضای فعالان کانون مساجد این شهرستان تجلیل شد.

ارسال نظرات