امام جمعه شهر نقنه در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در سپاه بروجن، گفت: انسان باید وظیفه گرا باشد، نه نتیج گرا.
کد خبر: ۸۶۴۹۶۷۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری و بزرگداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان سپاه بروجن با سخنرانی حجت الاسلام امینی، امام جمعه شهر نقنه برگزار شد.

حجت الاسلام امینی با تسلیت ایام شهادت دخت نبی اکرم، در ابتدای مطالب خود به دعای حضرت زهرا(سلام الله علیها) اشاره کردند که فرموده بودند" خدایا مرا جایی قرار بده که برای آنجا آفریدی" .

وی افزود: همیشه آینده را بر اساس علاقه و استعداد نمی توان ساخت، چون در آینده بر اساس نیاز جامعه مجبوری کار دیگری را انجام دهی؛ مانند شهید چمران، که تحصیلش با اینکه در رابطه با ماموریتش نبود بر اساس نیاز ماموریتش را به تحصیلش ترجیح داد؛ بنابراین در تربیت فرزند، انتخاب شغل و همسر و.... علاوه بر علاقه و استعداد باید به خدا توکل کرد و کارها را به خدا سپرد.

امام جمعه شهر نقنه در ادامه بحث خود اشاره به حضرت اباالفضل (علیه السلام) کردند که ایشان تمام علاقه اش این بود که مشک آب را به تشنه های خیام امام حسین (علیه السلام) برساند ، علاوه بر تمام جانفشانی هایی که کردند و رنج هایی که متحمل شد اراده خداوند در این بود که تیری به مشک بخورد و ایشان نتواند آب را به تشنگان برساند و حضرت اباالفضل (علیه السلام) چون رضایت خداوند را در این کار می بیند لبخند می زند درحالی که بخاطر عطش اطفال گریان است.

امینی یاد آور شد: که حضرت علی(علیه السلام) با این که از نظر مدیریت، استعداد و رزم بهترین گزینه برای رهبری جامعه بود ولی به خواست خداوند متعال به 25 سال خانه نشینی تن داد و صبر نمود و ما قیامت می بینیم در نتیجه صبر خدای متعال به او چه عطا کرده اند...

وی در پایان سخنان خود گفت: باید بر اساس علاقه و استعداد و... تلاش کنیم؛ ولی اگر به نتیجه نرسیدیم شاکی نشویم، انسان باید وظیفه گرا باشد نه نتیجه گرا.

در پایان این مراسم، حاضران با نوای گرم یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و ذکر روضه و مرثیه حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سوگ ماتم آن بانوی بزرگ اشک ماتم ریختند و سینه زنی کردند.

ارسال نظرات