برگزاری نخستین فستیوال بهار کتاب در سنندج

مدیر کل کتابخانه‎های عمومی کردستان از برگزاری نخستین فستیوال بهار کتاب در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۶۹۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان و دبیر نخستین فستیوال بهار کتاب گفت: این مراسم به منظور معرفی مولفان و کتاب های برگزیده استان کردستان روز دوشنبه 24 اسفند راس ساعت 16 در سالن شماره 1 پردیس سینما بهمن برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این مراسم از کتاب های منتشر شده توسط ناشران و یا مولفان کتاب و یا کتاب هایی که در استان کردستان از سال 91 تا سال 93 نگاشته شده است تجلیل و تقدیر به عمل می آید.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان افزود: در نخستین فستیوال بهار کتاب کردستان در سه بخش متفاوت از پیشکسوتان حوزه کتاب، نهادهای حقیقی و حقوقی فعال و 10 نویسنده برتر تقدیر می شود.

احمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در سفر تاریخیشان به کردستان از این استان به عنوان استان فرهنگی نام بردند، افزود: شناسایی و معرفی ظرفیت های فرهنگی کردستان به شیوه های مختلف از مهم ترین وظایف مسئولان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان تصریح کرد: برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی با مشارکت عموم مردم یکی از مهم ترین شیوه های شناسایی استعدادها و ظرفیت های فرهنگی است.

دبیر نخستین فستیوال استانی بهار کتاب کردستان با بیان اینکه در این مراسم نویسندگان و ناشران مشهور و شناخته شده استان حضور دارند، افزود: از تمامی علاقمندان دعوت به عمل می آید که در این برنامه مهم فرهنگی حضور پیدا کنند.

وی با ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این فستیوال فرهنگی، بیان کرد: جلب توجه عمومی به فرهنگ مطالعه، تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در استان و اشاعه این فرهنگ پسندیده در جامعه از اهداف مهم برگزاری این فستیوال است.

احمدی با تاکید بر اینکه کتاب از ارکان اصلی توسعه است، اضافه کرد: در هر جامعه ای که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در آن نهادینه شده باشد نیل به جنبه های مختلف توسعه آسان تر و سریع تر انجام می گیرد.

ارسال نظرات