خبرهای داغ:
پناهیان:

اگر می بازیم باید ظرفیت باخت داشته باشیم+صوت

حجت الاسلام علیرضا پناهیان که به عنوان سخنران دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در حسینیه امام خمینی(ره) به منبر رفتند، با به چالش کشیدن نوع دینداری بسیاری از افراد، نگاه اسلام را به دینداری درست تبیین کردند . البته این سخنان با حاشیه هایی نیز همراه بود .
کد خبر: ۸۶۴۹۷۲۲
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دومین شب از مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها، با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، مردم دلداده‌ی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام علیرضا پناهیان به عنوان سخنران به منبر رفتند .

ایشان ضمن ترغیب حاضرین به قرائت هر شب سوره مبارکه واقعه ، در توضیح بخشی از این سوره گفتند: طبق آیات سوره مبارکه واقعه خداوند متعال در روز قیامت انسانها را به سه دسته تقسیم خواهد کرد. گروه اول که از آنها تحت عنوان اصحاب یمین نام برده شده است، کسانی هستند که سعادتمندند و درجه این سعادت و خوشی آنها در روز قیامت را کسی نمی تواند محاسبه کند. گروه دوم که سراسر شر و شومند را قرآن کریم اصحاب مشئمه یا اصحاب شمال نامیده است و جایگاه بدی برای آنها در نظر گرفته است . اما گروه سوم را خداوند متعال سابقون نامیده است . گروهی که البته بسیار کمند.

حجت الاسلام پناهیان در تشریح آیات مرتبط با این گروه گفتند: ما باید در دینداری ذهنیت مسابقه داشته باشیم . متاسفانه آموزش و پرورش یک دین منفعل به جوانها ارائه می کند . دین اسلام مومنین را با هم مقایسه می کند و طبق فرموده امام صادق علیه السلام خداوند مومنین را به مسابقه دعوت کرده است.

ایشان در ادامه ضمن نام بردن از نمونه هایی که اینگونه به دین عمل کرده اند اضافه نمودند: در این مسابقه اگر می بازیم باید ظرفیت باخت داشته باشیم . متاسفانه در فتنه 88 کسانی ظرفیت باخت را نداشتند . اگر نمی توانیم جزو السابقون باشیم باید لااقل به آنها محبت داشته باشیم . مردمی که به این گروه محبت دارند نیز سعادتمند خواهند بود. از آنجایی که ملت ایران به مصادیق السابقون همچون شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حریم اهل بیت علیهم السلام محبت دارند و احترام می گذارند حتما سعادتمند خواهند بود.

صوت کامل سخنرانی حجت الاسلام پناهیان
منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار