ژاپن از روسیه درخواست کرد ممنوعیت واردات مواد غذایی را لغو کند

در سالروز زلزله فوکوشیما، ژاپن از روسیه درخواست کرد، ممنوعیت واردات محصولات غذایی از این کشور را لغو کند.ژاپنی‌ها ادعا می‌کنند اثری از مواد رادیوآکتیویته در مواد غذایی آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۴۹۷۳۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از اسپوتنیک نیوز، در سالروز بحران فوکوشیما، ژاپن امیدوار است که مسکو در محدودیت واردات مواد غذایی از ژاپن تجدیدنظر کند. در سال 2011 زلزله 9 ریشتری که در فوکوشیمای ژاپن اتفاق افتاد راکتورهای هسته‌ای این کشور از بین رفتند و مواد هسته‌ای در سطح گسترده به آب‌های این کشور وارد شد و در پی آن روسیه واردات محصولات غذایی از ژاپن را ممنوع کرد.

تویوهیزا کوزوکی سفیر ژاپن در روسیه می‌‌گوید: ژاپن و روسیه به دنبال راه‌های برای همکاری بیشتر و رفع ممنوعیت واردات محصولات غذایی از روسیه هستند که در پی بحران هسته‌ای فوکوشیما رخ داد، روسیه هنوز محدودیت غذای وارداتی از ژاپن را لغو نکرده است.

سفیر ژاپن در روسیه همچنین از حمایت‌های این کشور در زلزله 5 سال پیش در فوکوشیمای ژاپن قدردانی کرد. این زلزله به بزرگی 9 ریشتر باعث از بین رفتن نیروگاه‌های هسته‌ای فوکوشیما شد و 15 هزار و 894 نفر را به کام مرگ کشید و بیش از 2562 نفر مفقود شدند که هنوز اثری از آنها نیست.

گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی و نیز دیده‌بان هسته‌ای مستقل نشان داد که میزان مواد رادیواکتیویته در ماهی‌هایی که در اطراف فوکوشیما صید می‌شوند در حد استانداردهای ژاپن است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار