خبرهای داغ:
تولیت جدید آستان قدس رضوی با بیان اینکه مشهد باید به مرجعیت علمی برای تمام جهان اسلام تبدیل شود، گفت: سرفصل نخست فعالیت‌های آستان قدس رضوی توجه به مستضعفان است.
کد خبر: ۸۶۴۹۷۷۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم معارفه تولیت جدید آستان قدس رضوی، اظهار کرد: وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) به امر ذات حق دو هدیه ملکی و ملکوتی به حضرت فاطمه(س) هدیه دادند که نخستین آن قصه پر غصه فدک بود و دوم تسبیحات ارزشمندی است که امروز آن را ذکر می‌کنیم.

تولیت جدید آستان قدس رضوی افزود: التزام فکری، اخلاقی و عملی باید نسبت به آموزه‌های ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت فاطمه(س) داشته باشیم.

وی عنوان کرد: دست‌اندرکاران حکومت در زمانی که می‌خواهند جامعه‌سازی را براساس قرآن کریم نهادینه کنند، باید به این توجه داشته باشند که همه ابعاد توحیدی در آن نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه امروز آستان قدس رضوی کلاس انسان‌سازی است، خاطرنشان کرد: در این کلاس خادمان بارگاه مطهر رضوی باید تمام هم و غم‌شان را حفظ کنند تا این انسان‌سازی تحقق عینی پیدا کند، با این نگرش و با اعتمادی که مقام معظم رهبری نسبت به اینجانب داشتند شکرگزار حضرت حق نسبت به تلاش‌های ارزشمند و 4 دهه خدمات‌دهی مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی هستم.

رئیسی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی باید با خدمتگذاران و خادمانش به نقطه برتر برسند، تاکید کرد: رهنمودها و منشور هفت‌گانه‌ای که رهبر معظم انقلاب خطاب به من فرمودند پیش روی همه خدمت‌گذاران این مجموعه مقدس خواهد بود.

تولیت جدید آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌های خود در روند توسعه و خدمات‌دهی به زائران و بارگاه مطهر رضوی تصریح کرد: همانند توصیه مقام معظم رهبری حوزه توجه به مستضعفان به عنوان سرفصل نخست مورد توجه قرار می‌گیرد، با این رویکرد در بعد دوم زائر محوری یکی از اقدامات ما خواهد بود و در مأموریت آستان قدس رضوی اجرای این اوامر حتمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام سطوح کشور باید اقداماتشان در زیرمجموعه آستان قدس رضوی تسهیل حال و رفاه زائران بارگاه مطهر رضوی باشد، گفت: در برنامه‌ریزی‌های کشور باید به خراسان رضوی با نگاه به زائر برنامه‌ریزی شود.

رئیسی اظهار کرد: در محضر عالم آل محمد هستم و باید استان خراسان رضوی و مشهد مرجعیت علمی برای تمام جهان اسلام پیدا کند که با این رویکرد در اقدامات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی حتماً از رهنمودهای آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی استفاده خواهم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها