رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فراهان:
کد خبر: ۸۶۴۹۷۷۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

خبرگزاری بسیج،مرکزی : گروه ورزشی

مهرداد محمودی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فراهان گفت : ورزش نه تنها برای نشاط و شادابی انسان لازم است بلکه یکی از مولفه های اساسی در سلامت روح و جسم محسوب می شود و نیاز است که تصمیم سازان برنامه مناسبی را برای توسعه ورزش به عنوان یکی از شاخص های مهم تصمیم سازی داشته باشند.

وی ادامه داد : با بهره گیری از تمام نیروهای انسانی، امکانات موجود و برقراری تعامل با دیگر دستگاه ها می توان در زمینه ترویج و توسعه ورزش گام های موثر برداشت که شهرستان فراهان به این مهم نیاز جدی دارد.

محمودی افزود :ورزش همگانی و نهادینه شدن تحرک در برنامه های زندگی از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و توسعه آن در حلقه مدیریتی این شهرستان به عنوان یکی از اهداف اساسی مد نظر است.

مهرداد محمودی در خصوص مشکلات ورزش این شهرستان گفت : یکی از معضلات حوزه ورزش فراهان کمبود مربی در رشته های مختلف است و تاکنون در 50 درصد از رشته های موجود مربی بومی پرورش داده شده اما با این حال کمبود مربی در برخی رشته های کلیدی مثل بوکس باعث شده ورزشکار نتواند از لحاظ آمادگی جسمانی و اخلاق فنی به طور کامل بهره مند شوند.

وی اظهار کرد : تشکیل 12 کلاس تئوری در اسفند ماه سال جاری از اقدامات انجام شده در حوزه مربی ورزشی در فراهان است که این کلاس ها در همه رشته ها در بخش مردان و زنان برگزار شده و هدف از برگزاری این دوره ها پرورش و تقویت مربیان بومی بوده است.

محمودی بیان کرد: فراهان فاقد استخر است و تکمیل استخر سرپوشیده این شهرستان که توسط یک خیر آغاز شده و پیشرفت فیزیکی 50 درصدی دارد ، نیازی ضروری است و پیش بینی می شود این استخر که زیرساخت مهم ایجاد ورزش های آبی است در سال آتی به بهره برداری برسد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فراهان عنوان کرد : اعتبارات حوزه ورزش فراهان حدود 100 میلیون ریال است که این مبلغ بیشتر مربوط به ورزش همگانی بر حسب اولویت، تعداد حضور در مسابقات و رتبه هاست و به هیچ وجه پاسخگوی نیاز های ورزشی این شهرستان نیست.

محمودی گفت : شهرستان فراهان از ظرفیت بالایی در رشته های مختلف ورزشی برخوردار است که بسیاری از این پتانسیل ها به فعل نرسیده و در سایه کمبود منابع مالی و امکانات بارور نشده است.

وی در خصوص ورزش همگانی اظهار کرد: این فرهنگ باید در بین افراد جامعه نهادینه شود تا افراد به سمت ورزش روی آورند، توسعه ورزش قهرمانی نیز به عنوان یک سرمایه در این شهرستان ضروری است و باید برای توسعه ورزش حرفه ای برنامه ریزی جامع تری صورت پذیرد.

محمودی در خصوص مشکلات ورزش بانوان این شهرستان افزود: کمبود تجهیزات، سالن ورزشی استاندارد، کارشناس ورزشی و مربی کارت دار در بخش های مختلف ورزشی از جمله مشکلات مطرح این حوزه است که برای رفع آن باید مسئولان تلاش خود را به کار گیرند تا بستر مناسبی برای ورزشکاران علاقه مند به صورت حرفه ای فراهم شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فراهان بیان کرد: ورزش بانوان این شهرستان در رشته های جودو، والیبال،کاراته و بسکتبال دارای ظرفیت های بالایی است که با برنامه ریزی،بستر سازی مناسب،تقویت و پرورش مربیان بومی می توان در این رشته ها وارد شد و موفقیت های چشمگیری کسب کرد.

وی در خصوص طرح های نیمه کاره ورزش این شهرستان گفت: دو طرح نیمه کاره استخر فراهان و سالن ورزشی روستای دستجان از مهمترین طرح ها است که تکمیل سالن ورزشی این روستا پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمودی گفت: فراهان دارای دو سالن سرپوشیده،یک سالن چند منظوره و یک زمین چمن است که این مکان های ورزشی به طور کامل استاندارد نیستند و دارای نواقصی هستند اما با این وجود سرانه فضای ورزشی موجود در شهرستان فراهان دربخش خصوصی و دولتی یک متر 68صدم متر است که این شهرستان را رتبه سوم ورزش استان مرکزی مرکزی قرار داده است.
ارسال نظرات