دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی استان یزد از راه اندازی سه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۰۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی گفت: این ستاد و کمیته های مجزای آن در خصوص مسافران نوروزی و ارائه خدمات به آنها از جمله حمل و نقل و ترافیک، مسائل بهداشتی، تبلیغات و غیره تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کمپ‌های اطلاع رسانی، امدادی و جاده‌ای در نوروز در تمام ورودی‌های استان مستقر خواهند شد، ادامه داد: در تمام شهرستان‌های استان کمپ‌های ستاد اسکان مستقر می‌شوند و شهرداری، سازمان آموزش و پرورش، سازمان ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها مجموعه خوابگاهی و اقامتگاهی خود را در اختیار ستاد اسکان قرار داده‌اند و مسافران نروزی با مراجعه به ستادهای اسکان با ثبت نام الکترونیکی از محل استقرار خود اطلاع پیدا می‌کنند.

فاطمی با اشاره به اینکه مجموعه اقامتگاه‌های استان یزد در نوروز امسال روزانه پذیرای 80 هزار مسافر هستند، افزود: ظرفیت اسکان در مدارس یزد 25 هزار نفر، هتل‌ها 3 هزار و 500 نفر، اقامتگاه‌های بوم گردی یک هزار نفر، مهمان‌پذیرها 600 نفر، خانه‌های مسافر 200 نفر، هتل آپارتمان 120 نفر و سایر اقامتگاه‌ها از جمله خانه‌های شخصی، کمپ‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسراهای ادارات و پارک‌ها و فضاهایی که توسط چادر پوشش داده می‌شوند با ظرفیت روزانه 50 هزار نفر پذیرای مسافران نوروزی هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه 70 کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی ویژه مسافران در سطح استان در نوروز مستقر می‌شوند، ادامه داد: یک میلیون و 100 هزار بروشور و اقلام تبلیغاتی با مشارکت همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی چاپ شده است تا در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد.

فاطمی با اشاره به استقرار 15 کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی از سوی میراث فرهنکی در ایام نوروز درسطح استان اعلام کرد: دراین ایام 20 موزه در استان دایر است و 20 نمایشگاه و بازارچه عرضه صنایع دستی نیز در این ایام در سطح شهر ایجاد می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی استان یزد برگزاری400 ساعت جشن و جشنواره و مسابقات فرهنگی و ایجاد 300 سفره هفت سین در مبادی ورودی، میدان‌ها و ترمینال‌ها را از دیگر برنامه‌های این ستاد در سطح استان نام برد و افزود: 50 جایگاه سوخت ثابت و موقت، برپایی 60 ایستگاه صلواتی و پذیرایی رایگان، 100 مسجد فعال جهت اقامه نماز و 65 سرویس بهداشتی موقت و ثابت آماده در سطح استان یزد آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون استان یزد مجتمع رفاهی بین راهی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی نداشته است، گفت: برای اولین بار در استان مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان یزد راه اندازی خواهد شد.

فاطمی با بیان اینکه این سه مجتمع رفاهی در عقدا، میبد و مهریز در نوروز امسال به مسافران خدمات ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: مجتمع رفاهی در مهریز که تقریبا بزرگترین مجتمع رفاهی در کشور است که مسافران از انواع خدمات آن بهره‌مند خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان گفت: امسال آغاز جشنواره خوش آمد به یزد است که 5 سال طول خواهد کشید و تامین زیرساخت‌ها و فراهم کردن خدمات برای مسافران و فرهنگ مردم دارالعباده در مهمان نوازی و پذیرایی از مسافران از بخش های این جشنواره است که مردم یزد با روحیه‌ و روی خوشی که دارند می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

یزداوا
ارسال نظرات