فرمانده سپاه بابلسر:

اولین کاروان راهیان نور در بیست‌و‌چهارم اسفند از بابلسر عازم سرزمین نور می‌شوند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بابلسر، گفت: اولین کاروان راهیان نور در بیست‌و‌چهارم اسفند ماه امسال از بابلسر به سوی سرزمین نور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۳۳
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش بسیج رسانه مازندران از بابلسر، سرهنگ دوم پاسدار سیدموسی حسین‌نژاد در نشست خبری که پیرامون اعزام زائرین به مناطق عملیاتی جنوب کشور در سالن جلسات فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: کاروان های عمومی راهیان نور از  بیست و چهارم اسفند ماه امسال به مدت 9 روز به صورت رفت و برگشت در قالب 31 کاروان و به استعداد 1400 نفر از شهرستان بابلسر، 3 بخش، 9 حوزه مقاومت و180 پایگاه مقاومت بسیج به سوی سرزمین های نور اعزام می‌شوند.

وی افزود: هر کاروان به مدت 3 شبانه روز در مناطق عملیاتی جنوب حضور دارند و در این مدت، از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی فکه، طلائیه، هویزه، دهلاویه، اروند کنار و فتح المبین بازدید خواهند کرد.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه همکاران ما در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بابلسر از تاریخ 20 اسفند ماه امسال تا 10 فروردین سال 95 در خرمشهر مستقر و آماده استقبال از زائرین هستند، گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، برپایی نمایشگاه جنگ نرم و بازدید از یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب، از جمله برنامه هایی است که توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه بابلسر برای زائران راهیان نور تدارک دیده شده است.

حسین‌نژاد، خاطرنشان کرد: حضور مداحان، خادمان شهدا ، روحانیون، طلبه های جوان و حضور راویان و یادگاران دفاع مقدس جهت ارائه خدمات بهتر از نظر کمی و کیفی نیز از دیگر اقداماتی است که در طول این مدت توسط سپاه بابلسر به زائران اعزامی از این شهرستان به اردوهای راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور ارائه می‌شود.

جنگ تحمیلی به یک آوردگاه بزرگ فرهنگی تبدیل شده است

وی با اشاره به اهمیت نقش برگزاری اردوهای راهیان نور، گفت: اقتدار، عزت، استقلال و صلابت جمهوری اسلامی ایران، محصول هشت سال دفاع جانانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بوده که امروز منشاء تحولات بزرگی برای کشور و ملت ایران شده است.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه برای صیانت از استقلال و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و نشر و گسترش فرهنگ مقاومت و شهادت لازم است که امروز زوایای اثر گذاری و تاثیر پذیری آحاد ملت از دفاع مقدس به صورت سمعی و بصری و با حضور فیزیکی در صحنه واقعی نبرد آن روزها بیان شود، افزود: چرا که امروز پس از گذشت و عبور از آن سال‌های سخت و پُر مشقت، صحنه نبرد جوانان تبدیل به یادمان های دفاع مقدس شده است.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه مکان عروج فرزندان انقلاب تبدیل به مشهد شهیدان شده و جنگ تحمیلی به یک آوردگاه بزرگ فرهنگی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ما تبدیل به یک گنجینه تمام نشدنی شده است.

وی با بیان اینکه تمام این دستاوردها به برکت خون شهدا و مجاهدت های آنان رقم خورده است، اظهار داشت: به واسطه همین اثر گذاری بوده که امروز جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف جامعه در این مکان‌های مقدس حاضر می‌شوند تا ضمن بیعت با آرمان‌های شهدا و انقلاب در لحظه تحویل سال، دعای سال تحویل برای آنان راهگشا باشد و با یک روحیه مضاعف سال جدید خود را شروع نمایند.

فرمانده سپاه بابلسر با ابراز "همه این تحولات در سایه حج بصیرتی یا اردوی راهیان نور محقق می شود"، خاطرنشان کرد: اثر گذاری به صورت میدانی به مراتب بیشتر از سایر جنبه‌ها بوده و همه کشورها از همین منظر برای جوانان و نوجوانان خود برنامه تعریف و سعی می‌کنند تا آن باورها و اعتقادات به صورت یک ارزش در قلب جامعه نهادینه شود.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه تمام کشورها با جنگ آشنا هستند و به حوزه های اثر گذاری و اثر پذیری آن نیز کاملاً آگاهی دارند، گفت: به طور مثال؛ کشورهایی نظیر فرانسه، انگلیس، آلمان و بلژیک تلاش زیادی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره سربازان و حتی مناطق جنگی خود دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور و بحث تعالی اجتماعی و اثر گذاری آن فقط محدود به ایران نیست و سایر کشورها نیز هر یک به روش‌های مختلف و متفاوت این موضوع رو دنبال می‌کنند، افزود: برای نمونه؛ کشوری چون فرانسه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره سربازان خود، مردم را به مناطق جنگی نورماندی اعزام و با بیان رشادت و دلاوری سربازان خود، یاد و خاطره آنها را زنده نگه می‌دارد.

اعزام کاروان‌های راهیان نور یکی از راه‌های مبارزه با جبهه دشمن است

فرمانده سپاه بابلسر، بیان داشت: اهدافی که انقلاب اسلامی دارد و اهدافی که سایر کشورها دارند بسیار متفاوت بوده زیرا ما نه برای کشورگشایی و ماجرا جویی بلکه از دستاورد انقلاب که عزت و استقلال در سایه اسلام ناب محمدی(ص) بوده دفاع کرده‌ایم.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه روحیه سلحشوری و بصیرت، اطاعت پذیری از ولایت فقیه رمز ماندگاری ایران در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: این دفاع و سلحشوری؛ انقلاب را در برابر آفات متعدد واکسینه نموده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز با توجه به تهدیدهای گوناگون و تنوع و پیچیدگی تهدیدها نباید دچار بی تحرکی و کم تحرکی شویم، گفت: چرا که از علائم اولیه کم تحرکی و بی تحرکی، تسلط بیگانگان و فرهنگ سازی آنان بر علیه ما خواهد بود و این یعنی پیروزی دشمن در جبهه جنگ نرم و تحقق راهبردی که دشمن بر اجرای آن بسیار مصمم است.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور یکی از راه‌های مبارزه با جبهه دشمن است، اظهار داشت: راهیان نور برکات و دستاوردهای زیادی را با خود به همراه دارد.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه به نمایش گذاردن تبعیت جوانان غیور ایران اسلامی از ولایت فقیه که در چه شرایطی و با چه امکاناتی در برابر چه کسانی ایستاده‌اند و برای چه و برای چه کسانی این کار بزرگ را انجام داده‌اند یکی از دستاوردهای کاروان‌های راهیان نور بوده که جواب این سوالات؛ خود، رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی است، گفت: امروز دشمن قصد تسخیر سرمایه های برتر کشور ما که همان جوانان هستند را دارد و اهتمام مسئولان فرهنگی و دستگاه های اجرایی در استان و شهرستان می تواند مانع از انحرافات و توطئه‌هایی شود که دشمن برای نسل حاضر طراحی نموده است.

راهیان نور دارای دستاوردهایی است که می‌تواند محاسبات دشمن را ناکارآمد نماید

وی افزود: یکی از عواملی که موجب شد دشمن در طول 8 سال دفاع مقدس مرعوب شود و در برابر اعتقادات و باورهای فرزندان این مرز و بوم زانو بزند، اعتقاد به فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

فرمانده سپاه بابلسر با بیان اینکه دشمن نشان داد که مرعوب این اندیشه و باور شده است و از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هراس دارد، خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور دارای دستاوردهایی است که می‌تواند محاسبات دشمن را ناکارآمد نماید.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه بازدید جوانان و نوجوانان از منازل و جایگاه عروج انسان‌هایی که از علایق دنیایی بریدند و برای حفظ انقلاب، پای در رکاب جهاد نمودند و ازخودگذشتگی را به بالاترین حد رساندند می تواند دستاورد و برکات فراتر از اندیشه ما را در پی داشته باشد که نظایر آن زیاد است، تصریح کرد: به امید آنکه رسیدن به اهدافی که در حج بصیرتی سال 94 مد نظر است تسریع شده و برکات آن در جامعه محقق شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار