امام جمعه اشکذر در دیدار با اصحاب رسانه شهرستان:

خبرنگاران باید در انتشار اخبار انگیزه الهی را پیشه راه خود قرار دهند/خبرنگار باید در گسترش معارف دینی تلاش کند

خبرنگاران اشکذر در یک نشست صمیمی با امام جمعه،شهردار و رئیس شورای شهر شهرستان در دفتر امام جمعه دیدار کردند.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۴۰
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اشکذر،خبرنگاران اشکذر در یک نشست صمیمی با امام جمعه،شهردار و رئیس شورای شهر شهرستان در دفتر امام جمعه دیدار کردند.

در این دیدار "محمد رضا طالبیان" امام جمعه اشکذر به اهمیت موضوع خبرنگاری و نقش رسانه ها در هدایت افکار عمومی جامعه اشاره کرد و گفت: نکته ای که باید همه کسانی که به شکلی این وظیفه خطیر را بر عهده دارند توجه کنند این است که هم وظیفه خود را به درستی انجام دهند و نباید مطلبی را ذکر کنند که نتوانند جوابگو باشند.

طالبیان انتشار اخبار غیر موثق را یک دروغ دانست و ادامه داد:اگر خبرنگار خبری در رسانه ها نسبت به شخصی خواند و بدون آگاهی از راست و دروغ بودن آن مطلب انتقال بدهد این انسان در قیامت نمی تواند عذری بیاورد.

وی به وصیتی از امام علی(ع) به حارث همدانی اشاره کرد که فرمودند:از وصایای حضرت علی به حارث همدانی است که می گوید کفایت می کند دروغگو شمرده شود شخصی که هر چه که می شنود بگوید.

امام جمعه اشکذر افزود: در سخن گفتن باید انسان مراقب انگیزه خود نیز باشد اگر انگیزه الهی نباشد و تکلیف دینی او را به سخن گفتن وادار نکند تعصبات محلی، حزبی و جناحی جایگزین می شود حتی اگر این سخن را به حق گفته باشد.
وی ادامه داد: سخن حق را به انگیزه غیر حق گفتن موجب اشباع و غلبه هوای نفسانی می شود و در چنین مواردی غفلت از خود باعث انگیزه غیر الهی می شود.

طالبیان خاطر نشان کرد: هرآنچه چه رنگ خدایی گرفت ماندنی است و خبرنگاران در گسترش معارف دینی از مسیرهای اطلاع رسانی فقط اکتفا به نقل اخبار نکنند و با نشر مسایل معنوی و اخلاقی سعی در بهبود وضع کنونی جامعه داشته باشند.

"مهدی جعفری پور” شهردار اشکذر با انتقاد از بازتاب ضعیف اخبار شهرستان در رسانه های استانی و کشوری، گفت: باید ظرفیت های شهرستان واقعی تر به گوش مردم برسد و نباید خبرنگاران ما به رسانه های شهرستانی بسنده کنند که این امر با استفاده از ظرفیت رسانه های استانی و کشوری قابل اجراست.

سردبیر و مدیرمسئول پایگاه خبری اشکذر خبر با انتقاد از عملکرد روابط عمومی ادارات شهرستان اشکذر گفت:ضعف روابط عمومی های شهرستان در اطلاع رسانی ناشی از ضعف مدیران ادارات است و در راستای انعکاس عملکرد اکثر روابط عمومی های شهرستان تلاشی برای ارتباط با رسانه های استان و نشر اخبار ندارند.

علیرضا عسکری ادامه داد: مدیرانی که در عرصه خدمت فعال باشند اطلاع رسانی را پلی برای ارتباط با مردم و گزارش عملکردی برای جذب اعتبار سازمان های بالا دستی خود در خدمت رسانی به مردم می بینند.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل شورای رسانه ای شهرستان اشکذر برای انسجام رسانه های شهرستان با حضور مدیران رسانه و خیرین این شهرستان را مطرح کرد.

در پایان این جلسه با اهدا لوحی از خبرنگاران و مدیران رسانه شهرستان تقدیر شد.

ارسال نظرات