مراسم بزرگداشت روز شهدا با حضور جمع کثیری از مردم شهید پرور شهرستان رشتخوار و مسئولین این شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۶۸
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در ابتدای این مراسم محمد قاسمپور، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رشتخوار ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا میهن اسلامی اظهار داشت: تکریم شهدا رسالت همه آحاد جامعه است و روزی که به نام شهدا نامگذاری شده بهانه ای برای تجلیل از مقام والای شهداست،

وی در ادامه افزود: ما بایددر تمامی ایام به ترویج و تکریم شهدا بپردازیم.

در ادامه این مراسم خالقداد عرب، فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: صاحب اصلی این نظام شهدا هستند، همه ما باید تلاش کنیم تا پاسدار واقعی خون شهدا باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشتخوار در ادامه حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۷ اسفند را از برکت خون شهدا دانست و یاداور شد: اگر این حضور باشکوه را در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۷ اسفند امسال شاهد بودیم، به برکت خون شهدا و لبیک مردم به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

همچنین در ادامه این مراسم برادر شهید احمدرضا حسین زاده با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: برای شناخت شهیدان ابتدا باید مفاهیم همچون حماسه شهید، جاودانگی شهید، شفاعت شهید، قداست شهید و حق شهید را شناخت.

حجت السلام محمد حسین زاده، خطیب موقت نماز جمعه شهرستان رشتخوار در ادامه با اشاره به شاخصه های مهم شهید افزود: شهادت، راه معنویت و دلدادگی به خدا  و معامله با خداست.

در پایان این مراسم حجت السلام  محمد قربانی خطیب جمعه فتح اباد شهرستان رشتخوار نیز در توصیف کلمه شهید، افزود: شهید از لحاظ  معنایی به خاطر این است که هنگامی که مبارزه حق با باطل باشد، در آنجا حضور دارد، یا بخاطر اینکه هنگام شهادت، هوریان بهشتی را مشاهده میکند.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز دشمن دیگر یک جنگ سخت نیست، تصریح کرد: دشمن امروز به این نتیجه رسیده است که از راه جنگ سخت به نتیجه ای نمی رسد و پیکان هدف خود را به سمت جنگ نرم اشاره گرفته تا شاید از این راه به مقصود وهدف خود برسد.

در پایان از سوی بنیاد شهید شهرستان رشتخوار از خانواده معظم شهدای، تجلیل و هدایایی به آنان تقدیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها