اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌های حامی مناسب‌سازی با حضور دستگاههای عضو کمیته مناسب‌سازی و جامعه معلولان امروز در زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۸۶
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، خبرنگاران برتر در حوزه مناسب‌سازی سیما و منظر شهری برای استفاده معلولان، سالمندان، ناتوانان و مادران و کودکان در اين مراسم تجلیل شدند.

گفتنی است، مدیران حامی مناسب‌سازی مبلمان شهری نيز از سوی جامعه معلولان مورد تقدیر قرار گرفتند.

رئيس شوراي اسلامي شهر زنجان در اين مراسم تاکید بر اینکه شورای شهر زنجان در ارکان داخلی خود موضوع مناسب‌سازی محیط‌های شهری را برای معلولان و ناتوانان جسمی اجرایی می‌کند، گفت: حداقل 10 درصد از اعضای جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند.

سعيد اميدي با اشاره به اینکه در اجرایی کردن رویکرد شهروند محوری رسانه‌ها و مطبوعات نقش تاثیرگذار و جدی دارند، افزود: رسانه‌ها فرهنگ‌سازی‌کننده و انتقال‌دهنده دغدغه‌های مردم به صورت بی‌واسطه برای مسئولان است.

همچنین فرماندار زنجان نيز در اين مراسم گفت: موضوع مناسب‌سازی در سال‌های گذشته بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

مجيد فرخي بر داشتن نگاه مجموعه‌ای به موضوع مناسب‌سازی افزود: باید همه دستگاه‌ها با یکدیگر در این زمینه همکاری و تعامل داشته باشند.

وي از برگزاری 12 جلسه کمیته مناسب‌سازی طی دو سال گذشته در شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با تلاش شهرداری و شورای شهر زنجان نیز مصوب شد از این پس موضوع مناسب‌سازی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

همچنین رئيس كميته مناسب سازي شوراي اسلامي شهر زنجان نيز در اين مراسم با اشاره به اینکه این کمیته کار خود را از سال 92 آغاز کرده است، گفت: این کمیته در طول سال اقدام به بازدیدهای میدانی از سطح شهر کرده است.

پريسا شعباني از مشاهده مستقیم مشکلات شهر با حضور جامعه هدف خبر داد و افزود: حضور در کانون توانای استان قزوین با هدف بهره‌گیری از تجربیات این افراد نیز انجام شد.

ارسال نظرات