خبرهای داغ:
رقابت در اسلام مانند، رقابت در حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا نمی‎باشد؛ زیرا در آنجا که بحث خدا وجود ندارد، در امریکا انسان منهای خدا است. زمانی که کسی قدرت پیدا می‎کند یاقی می‎شود پس باید قدرت را بدهند به 2 تا حذب تا هر یک از این 2، دیگری را مهار کند. دزدی‎های همدیگر را افشا کنند، تا مملکت بچرخد. چون نظارت خدا در میان نمی‎باشد. برنامه‎های آنان این است. اگر می‎خواهند فحش بدهند، بدهند. به ما چه که این فحش دادن‎ها را یاد بگیریم. این رسم انتخابات اسلام نمی‎باشد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۹۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، بیانات آیت الله حائری شیرازی در خصوص رفتار و مشی اصولگرایان و اصلاح طلبان پس از انتخابات در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین و صلّ الله علی محمد و اله الطیبین الطاهرین

یکی از چیز هایی که پیش خدا بسیار مذموم است ربا است. ربا از 70 بار عمل شنیع با محارم (مادر و خواهر) در داخل کعبه، بدتر است. این عمل بسیار منفور است.

 ما تا زمانی که پول اسلام را احیا نکنیم از این آلودگی نجات پیدا نمی‎کنیم. مراد بنده این است که کار نشده خیلی داریم. جمهوری اسلامی یک چیز است، یک قدمی است که برداشته شده برای این که ولایت طاغوت را براندازد و ولایت الله را جانشین کند. شاه رفت امام امد، قرار بود زمانی که شاه می‎رود پسرش جانشینش شود ولی امام آمد و بعد ایشان رهبر فعلی امد. این تحول بزرگی است که برای ما پیدا شده منتها باید چیز‎های دیگری خودش را به این برساند، در رهبری، اوج توفیقی است که این نظام پیدا کرده، و حالا باید باقی دستگاه‎ها هم با این دستگاه بخواند و خود این امر زمان می‎برد.

 این انتخاباتی را که شما می‎بینید، باید به جایی برسیم که بعد از انتخابات به جای عداوت رفاقت حاکم باشد. توجه فرمایید که این اصولگرا و اصلاح طلب، مشاهده می‎کنید چگونه در روزنامه‎ها با بگو مگو با یکدیگر صحبت می‎کنند. بسیاری نماز شب می‎خوانند و برای رضای خدا به طرف مقابل نیش می‎زنند و طرف مقابل هم همین طور است. اسلام این است که «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»  و همگى به ريسمان خدا [قرآن و اسلام، و هر گونه وسيله وحدت‏]، چنگ زنيد، و پراكنده نشويد!

یعنی این‎ها [اصلاح طلب و اصول گرا] بشوند دندانه‎های زیپ!  مثلاً 30 تا نماینده الان رأی آورده‎اند در مجلس (منظور نمایندگان تهران است) و 30 تا قبلاً رأی آورده‎اند و یا 30 تا در رقابت انتخاباتی حذف شده‎اند.  اسلام این است «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً»

اقای حداد عادل که بیشترین رأی را در بین کسانی که موفق نشده‎اند آورده و آقای عارف که بیشترین رای را اورده، مصداق ایه شریفه بشوند و مانند 2 تا دندانه زیب داخل در هم دیگر بشوند و همین طور نفر دوم با نفر دوم و نفر سوم با نفر سوم و به همین گونه 30 نفر در این طرف و 30 نفر در مقابل دندانه‎های زیپ را تشکیل بدهند که وقتی زیپ کشیده می‎شود، اسلام را تشکیل بدهند. هر وقت دیدید که اینها با هم عقد اخوت بستند، این یعنی اسلام.

سوال: چگونه اصولگرا و اصلاح طلب باهم عقد اخوت ببندند؟
مگر شما با قطع نظر از اصولگرا و اصلاح طلب نگفتید که این اشخاص باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشند؟ چه اقای عارف و چه اقای حداد عادل. شما راست گفتید و یا دروغ گفتید؟  اگر به شورای نگهبان اعتماد دارید به اینکه ایشان ملتزم به ولایت فقیه‎اند (یعنی ملتزم عملی)، می‎گویید شورای نگهبان راست گفته. اگر به شورای نگهبان حسن ظنّ دارید، کسانی که التزام عملی به ولایت فقیه دارند یعنی باید باهم عقد اخوت ببندند. زیرا مقام ولایت مانند خانه زیپ می‎شود که مختلط وارد می‎شوند و در هم ادغام شده خارج می‎شوند.

در ذهنتان یک لباس زیپ دار را تصور کنید. این که زیپ را بالا می‎کشند و دندانه‎ها را در هم قفل می‎کنند اسمش را چه قرار داده‎اید؟  (حاضرین: ماشین زیپ می‎گوییم). حبل الله یعنی همین «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا». فرض کنید زیپی 30 دندانه در طرفی دارد و 30 تا دندانه هم در طرفی دیگر، اگر این زیپ را تا آخر بالا کشیدید می‎شود «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ».

اگر نماینده پیروز و شکست خورده، در هم قفل شدند، با هم عقد اخوت بستند مصداق «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ»است. وقتی 2 نفر با هم کشتی می‎گیرند، بعد با هم دعوا می‎کنند؟  خیر، زیرا این کشتی گرفتن علامت رفاقت است. مگر ندیدید که به کشتی‎گیر ایرانی گفتند با کشتی‎گیر اسرائیلی کشتی بگیر؟  گفت اگر من را از مسابقات بیرون کنند با اینان کشتی نمی‎گیرم. در کشتی گرفتن دوست با دوست کشتی می‎گیرد، رقابت یک کشتی است یک کشتی دوستانه است.  دشمن این دوستی را تبدیل به عداوت می‎کند.

باید در این راستا سخنان من را به گوش مردم برسانید. بنده حرفم این است که اقای حداد و عارف اگر این حرف به گوششان برسد و اجرایی نکنند فردای قیامت باید پاسخ گو باشند. شورای نگهبان که می‎گوید ایشان التزام عملی به ولایت فقیه دارند، و اینها عقد اخوت نبندند از چه کسی توقع می‎رود؟

رقابت در اسلام مانند، رقابت در حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکا نمی‎باشد؛ زیرا در آنجا که بحث خدا وجود ندارد، در امریکا انسان منهای خدا است. زمانی که کسی قدرت پیدا می‎کند یاقی می‎شود پس باید قدرت را بدهند به 2 تا حذب تا هر یک از این 2، دیگری را مهار کند. دزدی‎های همدیگر را افشا کنند، تا مملکت بچرخد. چون نظارت خدا در میان نمی‎باشد. برنامه‎های آنان این است. اگر می‎خواهند فحش بدهند، بدهند. به ما چه که این فحش دادن‎ها را یاد بگیریم. این رسم انتخابات اسلام نمی‎باشد.

 امام صادق (علیه السلام) می‎فرمایند: اگر 2 تن از دوستان من با هم قهر کنند من هر دوی آنان را لعن می‎کنم و هر دوی آنان را لعن می‎کنم. پیشکار امام میگوید: از این 2 نفر که قهر کرده‎اند یکی تقصیر کار و یکی هم بی تقصیر است، شما چرا هر دو نفر را لعن می‎کنید؟  حضرت فرمودند: از آنکه که بی تقصیر است توقع دارم برود نزد مقصر و بگوید که من مقصر هستم، تا آشتی کنند، یعنی در هم قفل بشوند تا بر من وارد شوند، یعنی تا این دو نفردر هم قفل نشوند نمی‎توانند وارد خانه زیپ شوند.

 می‎فرماید که من همان خانه زیپ هستم، اگر در هم داخل نشوند نمی‎توانند وارد (خانه زیپ) شوند. دندانه‎های زیپ تا در هم قفل نشوند نمی‎توانند وارد این دستگاه شنود. حضرت هم می‎فرمایند تا 2 تا دوست من آشتی نکنند، وارد خانه من نمی‎توانند بشوند. این حلقه زیپ را امام صادق (علیه السلام) فرض کنید و دندانه و دانه‎های زیپ را نیز مومنین فرض کنید، یعنی امام اول نگاه می‎کنند اگر هم قفل بودند سپس راهشان می‎دهد و اگر دل‎هایشان با هم نبود راهشان نمی‎دهد.

 نه که دست‎هایشان در هم باشد نه که هم دیگر را در آغوش بگیرند نه که هم دیگر را ببوسند، این کار‎ها کفایت نمی‎کند بلکه باید با دلشان هم دیگر را قبول کنند تا بتوانند وارد خانه این‎ها بشوند، پس ببینید ما چه قدر تا این جا فاصله داریم. همه این بد اخلاقی‎ها که پیدا می‎شود به خاطر همین بد گویی‎ها و دشمنی‎ها است. دشمنی‎ها بد اخلاقی می‎اورد.

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد    نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد
 شیطان در مدیریتش شیاطین را به جان هم می‎اندازد و از همه استفاده می‎کند. ولی خدا دوستانش را با هم یکی می‎کند واختلافاتشان را حل می‎کند بعد انها را می‎پزیرد، مجموع‎ ای پذیرفته می‎شود که دل‎هایشان با هم صاف باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها