خبرهای داغ:
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود:ما مثل فرقه‌ای از نصارا نیستیم که می‌گویند: خدا همه را آفرید و از کار افتاد و هیچ کار دیگری ندارد. در دعا آمده است که: خدایا اگر شقی هستم مرا سعید کن. اگر شقی آفریدی سعیدم بگردان؛ دستگاه را برگردان...
کد خبر: ۸۶۴۹۹۱۸
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
 
 به گزارش خبرگزاری بسیج، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: الحمدلله خداوند به ماها لطف دارد و در ما دارد کار می‌کند. خدای ما همه وقت کار می‌کند، دستش توی کار است. اگر دیدی روزگار خوبی یا سرگذشت خوبی نداری، حالت عبادت نداری، نگران نباشید. انسان درست نمی‌تواند ببیند و گاهی عوضی می‌بیند. می‌گوید: از بچگی وضعم بد بود. بدشانس بودم. بگو؛ ولی خدایا تو بلدی، دست تو در آب و گل است، وضع مرا عوض کن! خدا از کار نیفتاده است، می‌تواند.


ما مثل فرقه‌ای از نصارا نیستیم که می‌گویند: خدا همه را آفرید و از کار افتاد و هیچ کار دیگری ندارد. در دعا آمده است که: خدایا اگر شقی هستم مرا سعید کن. اگر شقی آفریدی سعیدم بگردان؛ دستگاه را برگردان و خوشبخت و زیباکن. چون نزدیک قدرت خدا رفتی خدا دوست دارد.


ان شاء الله در هیچ کدام از شما شک نباشد. در خانه خدا قرص و محکم باشید. لطف و عنایت و فضل خدا یک جای آن تلخ است و یک جای آن شیرین و یک جای دیگرش ترش است. وقتی سفره می‌اندازند ترشی هم در آن می‌گذارند. دستگاه خدا هم همین طور است. آن جا هم که تلخ یا شور است شما ترشی سر سفره حساب کن.


البته برخی مزاج‌ها ترشی را دوست ندارد. ولی آن‌ها که خوب غذا می‌خورند ته شرینی‌ها و ترشی‌ها را در می‌آورند. ان شاء الله روح شا هم همین‌طور است. ناراحتی‌های دنیا ترش است. شیرینی آن هم این است که کسی که غنی است و به شما نمی‌خورد، می‌بینید که بدون غرض و نظری آمد و به شما سلام کرد یا به منزل شما آمد.

کتاب طوبی محبت – ص 126
مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها